contactslot vervangen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2003 14:56 #55494 door
contactslot vervangen is gemaakt door
Mijn contactslot (of de sleutel) is helemaal uitgesleten - erg onhandig, want hij 'pakt'nu niet goed meer. In het archief las ik dat het vervangen van het slot (daar waar de sleutel in gaat... - dus niet het hele stuurslot) vrij eenvoudig is. Maar ik snap niet hoe... Iets met een spijkertje schreef een Rene. Kan iemand mij het nog eens (beter) uitleggen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2003 16:33 #65613 door
Beantwoord door in topic contactslot vervangen
welk model en bouwjaar? Stuurslot of niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2003 17:02 #65612 door
Beantwoord door in topic contactslot vervangen
Er van uitgaande dat je een model hebt zonder stuurslot:Neem de - pool van de acuu los.Steek de sleutel in het contact en zet het contact in de rijstand.Kruip onder het dashboard. Je ziet dan aan de achterkant van het dashboard een pennetje uit de zijkant van het contactslot steken. Druk dit pennetje terug met een spijket of doorslagje. Soms is zachtjes aanmoedigen met een hamer handig. De slotcylinder kun je er nu uithalen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-09-2003 19:37 #65611 door
Beantwoord door in topic contactslot vervangen
Het betreft een B20A, '69. Met stuurslot dus. Ik heb hier een (zelfde) reserve-slot voor me liggen, maar ontdek geen pinnetjes waar spijkers in passen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-09-2003 00:00 #65610 door
Beantwoord door in topic contactslot vervangen
Sorry marc, hier moet ik passen, heb hier geen ervaring mee, 'k zag laatst wel bij Scandcar een doos liggen met stuurslotmechanismen inclusief slot, dus vrees ik voor je dat het niet zo eenvoudig is als bij oudere Amazons. Ik hoop voor je dat ik het mis heb, maar de wijziging is natuurlijk aangebracht om het jou en een ander moeilijk te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-09-2003 14:27 #65609 door
Beantwoord door in topic contactslot vervangen
het is een indrukbaar uitstekend pennetje ca 2mm doorsnee op (als het stuurslot rechtop staat) 7 uur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.