wisselstroomdynamo

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-09-2003 17:47 #55472 door
wisselstroomdynamo is gemaakt door
Ik wil op den duur mijn gelijkstroomdynamo vervangen voor een wisselstroom. Nu weet ik wel dat je die braaf nieuw kunt kopen maar liever zoek ik naar een goedkoper alternatief.Wie weet welk type van welke auto bij uitstek geschikt is om te gebruiken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-09-2003 08:42 #65706 door
Beantwoord door in topic wisselstroomdynamo
Ben misschien een zeikert op dat gebied, maar waarom geen nieuw??? Niet persoonlijk bedoeld maar het valt me op dat veel mensen bezuinigen op slijtage onderdelen en met name onderdelen die van redelijk belang zijn voor het goed en veilig functioneren van de auto. Dat men alternatieven zoekt voor sierlijsten of bekleding kan ik inkomen, maar waarom op dit soort onderdelen? Als je simpelweg het geld niet hebt, oke.Heb zelf een nieuwe wisselstroom gemonteerd. Gekocht bij een grote auto ond. zaak. NIeuw type. Niet origineel en je moet een beugel pas maken maar je weet niet wat je meemaakt. Laad een lege accu in 40 min. op bij enkel stationair draaien!! Aanjager, licht, radio/cd, achterruitverw, telefoonoplader, alles tegelijk aan?? Geen probleem, ik zou ze niet opzoeken door een tweedehands dynamo in dit geval.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-09-2003 11:14 #65705 door
Beantwoord door in topic wisselstroomdynamo
Ik ben het helemaal met je eens. Maar er zijn ook mensen (zoals ik) die met de amazon HEEL weinig rijden. In dat geval loont het wel degelijk om een gebruikte dynamo erop te zetten. Bovendien is het niet uitgesloten een z.g.a.n. te vinden uit een auto die naar de sloop gaat of afgekeurd of in elkaar gereden. Verder vind ik het een sport om voor weinig geld zaken te bemachtigen. Het is geen kwestie van geen geld hebben. Nieuw kopen kan altijd nog. Ik had ook een perfect gerestaureerde Amazon kunnen kopen, hoefde ik alleen maar wat te poetsen en onderhoud te plegen. Maar het gesjacher eromheen vind ik eigenlijk wel zo geinig. Het wordt natuurlijk allemaal anders als je met de auto tienduizenden kilometers per jaar gaat rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-09-2003 11:30 #65704 door
Beantwoord door in topic wisselstroomdynamo
Yep, kan ik inkomen. Heb een z.g.a.n 544, dus inderdaad enkel poetsen en normaal onderhoud maar rij zeker 15.000 per jaar, dan wil ik niet elke 4 weken langs de weg staan.........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.