toerenteller oorzaak backfire!!?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2003 20:10 #55420 door
Vandaag weer aan het klussen gegaan om mijn originele GT teller aan te sluiten. Uit de teller kwamen vijf draden, massa, lichtje, een rode naar mijn zekeringkast, en een kabel met een blauwe en witte naar mijn motor. Ik heb de witte aangesloten op mijn verdeelkap, en de blauwe aan mijn bobine. Voorheen zat er een kabeltje vanaf mijn bobine direct naar de verdeelkap. Zonder dat kabeltje liep de motor niet. Ik was erg blij toen mijn toerenteller het deed. Vervolgens ging ik een stukje rijden, wat op een ramp uitliep.. Backfire alom, levensgevaarlijk en vreselijk eng! Toch terug naar huis kunnen hobbelen. Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? ( Verder heb ik trouwens niets verandert aan de auto...)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2003 20:41 #65895 door
Beantwoord door in topic toerenteller oorzaak backfire!!?
En als je de toerenteller weer loshaalt, dan nog problemen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2003 21:33 #65894 door
Beantwoord door in topic toerenteller oorzaak backfire!!?
Kan zijn dat je geen backfire hebt maar wat ploffen in de uitlaat. Als er een los contact in de draden zit (de witte en de blauwe) vonkt je bobine niet altijd, dan krijg je onverbrande brandstof in je uitlaat en dat wil dan wel eens ontbranden. Maar probeer eerst weer eens wat Lennard voorstelt, weet je in ieder geval waar je het probleem moet zoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2003 23:21 #65893 door
Beantwoord door in topic toerenteller oorzaak backfire!!?
Zodra ik het draadje rechstreeks tussen bobine en verdeelkap leg geen problemen meer...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-10-2003 23:15 #65892 door
Beantwoord door in topic toerenteller oorzaak backfire!!?
Bart, ik heb de bedradingsschema's nagekeken en wat ik zo kan zien zijn er altijd twee witte draden, één naar de verdeler (de verdelerkap zit erop en daar gaat geen draad naartoe, alleen bougiekabels) en één naar de bobine. Ik snap jouw blauwe draad dus niet helemaal. Mijn vermoeden is dat je een spanningsgestuurde toerenteller hebt, dan zou je aan één witte drad voldoende moeten hebben als je de normale draad tussen verdeler en bobine laat zitten. Je zou dus je huidige setup kunnen gebruiken en de normale draad terugplaatsen. Als de toerenteller dan werkt is het inderdaad een spaningsgestuurde. Als het niet werkt heb je misschien een stroomgestuurde toerenteller, dan zou je kunnen proberen de blauwe en witte draad om te wisselen, zonder de originele draad tussen verdeler en bobine. Laat het even horen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.