contactslot b20

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-10-2003 11:01 #55406 door
contactslot b20 is gemaakt door
in het veleden is er al het nodige geschreven over defect geraakte contact sloten van de AMA B-20's(dus op de stuurkolom, (welke kennelijk ook voor de 140's gebruikt zijn?). Ik ben nu ook aan de beurt. Helaas is de gouden tip niet op het forum te vinden. Alleen het draaiende gedeelte is stuk( gebroken). Is dit los verkrijgbaar of ben ik aangewezen op een compleet nieuw contactslot?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-10-2003 12:09 #65962 door
Beantwoord door in topic contactslot b20
Zo ver ik weet staat het wel ergens. Het binnenwerk is eruit te halen. Sleutel erin iets doordraaien en dan links onder/achter het kontactslot een klein pinnetje indrukken dan haal je het binnenwerk er zo uit. Je moet goed kijken maar het is goed te doen. Als je het eenmaal gedaan hebt kan je tegen iedereen zeggen het stelt niets voor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-10-2003 12:20 #65961 door
Beantwoord door in topic contactslot b20
rene bedankt voor het meedenken. bij de B20's zit het contactslot echter niet meer in het dashboard, maar op de stuurkolom en dit contact laat zich m.i. niet zo eenvoudig verwijderen. ik ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-10-2003 17:56 #65960 door
Beantwoord door in topic contactslot b20

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-10-2003 17:58 #65959 door
Beantwoord door in topic contactslot b20
Mijn B20 had `m in het dashboard,waar zit die van jou dan....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-10-2003 19:30 #65958 door
Beantwoord door in topic contactslot b20
die van mij (bj 1969) zit op de stuurkolom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2003 17:13 #65957 door
Beantwoord door in topic contactslot b20
Als het kontaktslot op de stuurkolom zit dan is het een gecombineerd stuurslot.Dit blok zit vast met 2 breekbouten. je kan ze doorzagen / uitboren of met een griptang eruitdraaien. Al met al niet iets wat je in 2 minuten doet. Dan komt het gehele blok eraf en dit moet je vervangen. Duurder dan alleen een bus bij het slot op het dashbord. Het is goed te doen. Stuur eraf / het zwarte huis eraf en dan maar in een lekkere bocht gaan liggen. succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-10-2003 20:57 #65956 door
Beantwoord door in topic contactslot b20
Tip: de voorstoel kun je vrij eenvoudig verwijderen. Kost vijf tot tien minuten maar werkt daarna veel makkelijker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-10-2003 22:21 #65955 door
Beantwoord door in topic contactslot b20
De beste methode is om in de koploze kop van de breekbout een gleuf te frezen met een (van de reclame op TV) dremel. Daarna kun je deze bouten met een schroevendraaier verwijderen en weer monteren. Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.