laadregelaar amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-10-2003 21:36 #55402 door
laadregelaar amazon is gemaakt door
Nu is ook de 2de laadregelaar net zoals de eerste "niet-nieuwe" aan vervanging toe. Het gaat om de bosch laadregelaar die bij de B18A gelijkstroomdynamo hoort. Het afstellen is een nachtmerrie en ik heb maar alvast eens in de VOD lijst gekeken. Hier staan zoals vertrouwd weer de originele volvo (238640) als de vervanger (80...) vermeld. Heeft iemand ervaring met deze vervanger, en kan iemand mij vertellen wat de mogelijke verschillen zijn?Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-10-2003 08:03 #65989 door
Beantwoord door in topic laadregelaar amazon
Hai Arno,<BR>Ik heb nog een heel behoorlijke liggen.<BR>mail even : jaspers@worldonline.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-10-2003 11:02 #65988 door
Beantwoord door in topic laadregelaar amazon
Jasper, bedankt voor het aanbod, maar hiervoor heb ik er ook twee ingebouwd die tweedehands waren en er nog heel goed uit zagen en functioneerden....maar kennelijk kun je het toch niet vertrouwen op de lange duur en zit er al gauw ergens een zwakke verbinding die een hoge overgangsweerstand in het leven roept. Mijn volgende zal of de regelaar zijn die ik al heb (middagje afstellen) of meteen een splinternieuwe..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-10-2003 11:50 #65987 door
Beantwoord door in topic laadregelaar amazon
Ik heb jaren gereden met een regelaar uit een fiat (staat wel raar, maar hij werkte wel)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-10-2003 17:09 #65986 door
Beantwoord door in topic laadregelaar amazon
Dure hobby.. Heb er twee jaar geleden 75 euri`s voor betaald.... Is nu overbodig geworden door plaatsing van een 45A Bosch wisselstroomdynamo met ingebakken spanningsregelaar, overigens ook een goede en eigenlijk aan te raden optie.<BR>Deze zijn op iedere gemiddelde sloop bij bosjes uit duitse wagens te trekken (getrokken) voor zeer weinig tot net iets meer.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-10-2003 18:42 #65985 door
Beantwoord door in topic laadregelaar amazon
Past een willekeurige Bosch dynamo Uit een Duitse sloopauto zomaar op onze Volvo?? (In mijn geval een Duett 1968)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-10-2003 21:03 #65984 door
Beantwoord door in topic laadregelaar amazon
Nee niet allemaal. De poelie moet ongeveer dezelfde maat hebben. Ook moet de ophanging compatible zijn, alhoewel enige aanpassing zoals bij de bosch 45A met een passend pijpje en een lange bout nog wel te overzien is.. Alle 12V accu`s vinden een voeder die ca. 14,4V levert lekker, dus maakt het niet uit welke voeder het is, zolang amperage, voltage en aandrijving maar ongeveer gelijk zijn. De bosch 45A-wisselstroom is veel gebruikt op golfjes en lichte polo`s. Poliemaat komt ongeveer overeen....Wat dus ook zeer verkrijgbare auto`s zijn op de sloop.Zal eens kijken naar typenummers.Komt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.