spanningsregelaar amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-11-2003 19:49 #55367 door
spanningsregelaar amazon is gemaakt door
Kan iemand mij het technische verschil aangeven tussen de U-regelaar van de DC-dynamo met het typenummer 238640 en de 80238640. Ik weet dat de eerste de originele is, maar mijn vraag is in hoeverre de vervanger verschilt tov de originele (zijn bijvoorbeeld de 2 spoelen stiekum vervnagen door halfgeleiders?????)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-11-2003 20:45 #66156 door
Beantwoord door in topic spanningsregelaar amazon
Stiekum? Een halfgeleiderregelaar is te prefereren boven een mechansische omdat je er geen omkijken meer naar hebt. Zolang halfgeleiders niet worden blootgesteld aan spanningspieken en overbelasting mag je stellen dat ze niet slijten. Dus als het een halfgeleiderregelaar is, dan verwacht ik dat dat er juist duidelijk op staat (en waarschijnlijk een stuk duurder zijn).<br>Ik verwacht dus dat de A-kwaliteit een Bosch is en de B-kwaliteit een ander merk. Persoonlijk zou ik gaan voor Bosch (maar nog liever voor een halfgeleiderregelaar). Weet trouwens iemand of je ergens dat soort regelaars kunt kopen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-11-2003 21:49 #66155 door
Beantwoord door in topic spanningsregelaar amazon
Toch stiekum als de relais waar je dagen lang aan kunt buigen voor de juiste spanningen on het kapje vervangen zijn door iets moderns...Ik weet dat die halfgeleider dingen gemaakt worden en toch hetzelfde uitzien als de originelen...Vandaar mijn vraag op het forum....het zou mij niet verbazen als de kopie halfgeleiders heeft. En waaroom de electronische duurder moeten zijn zou ik niet weten, een handjevol onderdelen kost vele malen minder dan die 2 relais....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.