backfire, backfire en weer backfire.....

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-11-2003 22:10 #55362 door
Een vriend van mij heeft een P1800 ES met injectiemotor op gas. Recentelijk is door een gerenommeerd bedrijf in de Klassieke Volvowereld een nieuwe (grotere) verdamper voor de LPG geinstalleerd. Hierdoor is het vermogen en de trekkracht van de ES verbeterd. MAAR........ de auto is inmiddels een paar keer teruggeweest bij de garage omdat er steeds een Backfire ontstaat. Bij de garage weten ze het ook niet meer en mijn vriend is ten einde raad. Wie heeft ervaring met Backfire bij een injectiemotor en wie kan ons helpen met het oplossen van dit vervelende probleem?Het lijkt erop dat het in het gassysteem zit omdat het probleem is begonnen na montage van de nieuwe grotere verdamper. Maar wat kan er mis zijn???HELP!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-11-2003 22:49 #66172 door
Beantwoord door in topic backfire, backfire en weer backfire.....
Is dat niet aan het gerenommeerde bedrijf om kostenloos uit te zoeken en te verhelpen? In vergelijking met LPG-inbouwers zijn wij maar leken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-11-2003 23:43 #66171 door
Beantwoord door in topic backfire, backfire en weer backfire.....
Ik heb een beetje het idee dat zij het ook niet meer weten...... Daarom de vraag: zijn er mensen onder ons met ervaringen op dit gebied???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-11-2003 08:22 #66170 door
Beantwoord door in topic backfire, backfire en weer backfire.....
Hoi Drieseen backfire is niets anders dan een te arm mengsel in het inlaatspruitstuk, wat door de warmte en een klein vonkje ontbrand. Omdat een inlaatspruitstuk van een B20E lekker groot is, kan zich daar genoeg arm mengsel verzamelen om een backfire te veroorzaken. Zijn de bougiekabels, bougies, punten ed vervangen en alle op tijd gezet? LPG heeft namelijk de vervelende eigenschap dat het een hogere ontsteekspanning vereist van de ontsteking dan benzine; zorg er dus voor dat dit allemaal in pico bello staat is! Vooral ook de verdeelkap, rotor, enz.Het kan ook worden veroorzaakt door valse lucht ergens in het inlaatspruitstuk, denk dan aan de remberkachtiger, en alle andere vacuumaansluitingen.Wanneer dit allemaal niet helpt, zal ik het eens vragen op mijn werk (een LPG inbouwstation); ik hoor de bevindingen wel op de volgende redactievergadering van de VCM!Groeten Robert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.