knipperlicht

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-11-2003 21:32 #55312 door
knipperlicht is gemaakt door
Wanneer ik het (li of re) knipperlicht van mijn amazon wil gebruiken werken deze niet.Het enige dat knippert is het rode amp lampjeHeeft er iemand een idee wat het kan zijn.Groeten Steven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-11-2003 21:33 #66332 door
Beantwoord door in topic knipperlicht
Hallo Livens,dit is waarschijnlijk een massaprobleem. Ergens zit er een draadje los dat massa maakt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-11-2003 21:49 #66331 door
Beantwoord door in topic knipperlicht
Of een zekering ligt eruit. Ik heb toevallig onlangs geëxperimenteerd met zekeringen en merkte exact hetzelfde fenomeen als jij beschrijft toen ik de 2e zekering van boven (geloof ik) eruit gehaald had.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-11-2003 23:11 #66330 door
Beantwoord door in topic knipperlicht
Dag lennardZekeringen vervangen zonder dat dit hielpHoe kan ik een losse draad opsporen.Heb reeds geprobeerd door het lostrekken van de stekkers in de kabelboom de voorste en de achterste knipperlichten (1 voor 1) af te koppelen , zodat ik elke verbinding heb geprobeerd zonder dat dit hielpIs het eventueel mogelijk dat het probleem in de schakelaar (arm)zit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-11-2003 07:54 #66329 door
Beantwoord door in topic knipperlicht
als dit optreedt bij stationair draaien, dan komt dat gewoon door de tijd van het jaar: niet volle accu en een daadoor te lage boordspanning.bij gasgeven moet de kliko het dan weer wel gaan doen. is dit het geval, dan is de oplossing de accu een nachtje op te laden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-11-2003 09:10 #66328 door
Beantwoord door in topic knipperlicht
Het knipperlicht heeft relatief weinig stroom nodig. Deze zal het dus ook moeten doen bij niet volledig volle accu. Het lijkt mij eerder dat een het knipperlicht-relais kapot is. Dit kun je testen door het relais kort te sluiten. Als je nu je knipperlichthendel omzet zulllen de lichten constant branden.Een andere mogenlijkheid is dat er ergens sluiting is ontstaan, ik denk dit omdat je vermeldt dat het amp. lampje gaat knipperen. Dit kan wijzen op een te hoog stroomgebruik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-11-2003 11:00 #66327 door
Beantwoord door in topic knipperlicht
Zou kijken naar het stekkerblok van de kabelboom, even uit elkaar trekken goed insmeren met vaseline en weer goed in elkaar doen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-11-2003 20:29 #66326 door
Beantwoord door in topic knipperlicht
Kennelijk heb ik het me verkeerd herinnerd wanneer het amp-lampje ging knipperen want ik krijg het nu niet meer voor elkaar. <p>Pak even het elektrisch schema in Haynes erbij op blz 193. Is weliswaar voor de versie met automaat, maar bij deze hoef je niet steeds op een andere pagina naar de beschrijving te kijken omdat overal bij staat wat het is en welke kleur draad het is.<p>Het knipperlichtrelais is met een rode 1,5 mm2 draad op de benzinemeter aangesloten. Deze meter is weer met een rode 1,5 mm2 draad aangesloten op de ruitenwisserschakelaar, en deze zit weer met een rode 4 mm2 draad op de 25 A zekering aangesloten. Die zit geschakeld via het contactslot. Daar haalt het knipperlichtrelais dus zijn spanning vandaan.<br>Maar op hetzelfde punt op de benzinemeter als ik net noemde zit ook het AMP-lampje (via het OIL-lampje met een rode 0,75 mm2 draad). De andere kant van het AMP-lampje zit met een rode 0,75 mm2 draad op de D+ terminal van de spanningsregelaar van de dynamo. Bij draaiende motor (en misschien ook wel alleen op contact) staat er op dat punt ongeveer 12 V. Het AMP-lampje kan alleen gaan branden als er aan de andere kant de spanning lager is. Op het moment dat het relais knippert wordt het punt met de rode draad lager van spanning. En dat gebeurt bij jou alleen als de knipperlichten in werking worden gezet. Ik moet me dus aansluiten bij de mening van Stefan, dat er dus wellicht een kortsluiting is. Het kan geen heel harde kortsluiting zijn, anders zou je de 25 A zekering opblazen. Ik denk niet dat het in de bedrading achter de richtingaanwijzerschakelaar zit want dan zou het zo moeten zijn dat zowel de bedrading van de linker- alsmede die van de rechterzijde kortsluiting maken. Hoewel niet onmogelijk wel onwaarschijnlijk.<p>Pas de tip van Stefan toe: sluit de aansluitstekkers van het relais kort en schakel de hendel van de rechtingaanwijzer om. Haal dan wel eerst de stekkers van het relais want dat zet je daarmee buiten spel. Gaan dan de lichten aan de ingeschakelde kant netjes branden, dan zat de sluiting in het relais. Gaat echter het AMP-lampje branden, dan zit de sluiting waarschijnlijk ergens voorbij het relais t/m de schakelaar. <br>Om de schakelaar te elminieren kun je de busjes uit de achterkant trekken. De twee die dicht bij elkaar zitten zijn L (groen, 1 mm2) en R (blauw, 1 mm2), in het midden zit het groot licht sein, en aan de zijkant zit je gele draad vanaf het relais. Dan sluit je de gele draad aan op (bijv.) de groene voor rechts, en sluit je de draden van het relais kort. Als het dan goed gaat (de rechter richingaanwijzers gaan branden), zat het in of aan de schakelaar fout.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.