verlichting verwarming

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-11-2003 17:35 #55274 door
verlichting verwarming is gemaakt door
Nu het weer vroeg donker en laat licht is, wil ik de verlichting van de bediening van verwarming / luchtcirculatie wel eens werkend hebben. Waar zit het lampje dat dit zou moeten verzorgen? Kan ik dat verwisselen (ik ga ervan uit dat het stuk is) zonder dat ik vanalles uit het dashboard moet gaan halen (heb al even gekeken, maar kan het niet goed zien aangezien er een radio en alarmlichtschakelaar onder hangen. Blijkbaar hoort er bovenaan de schuifjes ergens een lampje te zitten).<br>Groet, <i>Marko</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-11-2003 17:49 #66489 door
Beantwoord door in topic verlichting verwarming
Dat lampje heb ik onlangs vervangen. Het is gewoon een klemfitting die je vanaf de achterkant uit het bedieningspaneel trekt. Zit bovenaan het bedieningspaneel. Na vervangen lampje de fitting weer terugklemmen. Simpel. Lampje: 2 W.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-11-2003 18:56 #66488 door
Beantwoord door in topic verlichting verwarming
Als aanvulling :lampje is van type BA9S, bijvoorbeeld Philips 12913 of Osram K5632 (maar de laatste is uit productie, geloof ik)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-11-2003 22:06 #66487 door
Beantwoord door in topic verlichting verwarming
Hartelijk dank, het is gelukt inmiddels. Ik moest wel de asbak even loshalen want ik kreeg anders de fitting niet eruit (zat aardig vast - net als het lampje in de fitting dat ik vervolgens stuk heb gedraaid maar hij deed het toch al niet). Ik heb tijdelijk maar even het lampje van het 'handschoenenplankje' erin gezet, daar kun je tenminste lekker makkelijk bij...<br>Mooi hoor, zo'n groene glans over de schuifjes! (ik had het in mijn ama combi nog nooit eerder zo verlicht gezien).<br>Bedankt, <i>Marko</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-11-2003 15:06 #66486 door
Beantwoord door in topic verlichting verwarming
Voor het lampje van het 'handschoenenplankje' zou je eventueel een lampje BA9s van 4 Watt (Osram 3893) kunnen gebruiken - dan heb je daar meer licht (en extra warmteafgifte is daar geen probleem).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-12-2003 12:52 #66485 door
Beantwoord door in topic verlichting verwarming
Bijkomend voordeel is dat je zo'n 4W lampje gewoon bij de Halfords kan halen (2W hadden ze niet).<br>Ik ben weer helemaal verlicht!<br><i>Marko</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.