lichten

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-12-2003 22:34 #55244 door
lichten is gemaakt door
goedenavond,ik heb een probleem,ik krijg hetlicht niet meer aan (alleen stadslicht doet het nog)ik ben al een uurtje aan het zoeken geweest maar niets gevonden,nu denk ik dat de licht schakelaar niet ver genoeg uitgetrokken kan worden!wil iemand voor mij keiken hoe ver dat hoort bij mij gaat hij na het stads licht nog maar 5mm uit ,is dit ver genoeg?ik heb er nooit op gelet .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-12-2003 09:03 #66583 door
Beantwoord door in topic lichten
5 mm ljkt me genoeg. Probeer eens of je groot licht het doet met de vloerschakelaar? Doet het groot licht het wel maar het gewone licht niet is deze vloerschakelaar waarschijnlijk kapot. Anders zul je toch met een multimeter aan de slag moeten. Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-12-2003 13:54 #66582 door
Beantwoord door in topic lichten
'T zal je vloerschakelaar wel zijn ,maar voor storingsonderzoek kan je ipv een multimeter beter een lampje (zo een met een scheerppuntje en een krokedillebekje)gebruiken.Een multimeter heeft het nadeel dat hij een hoge inwendige weerstand heeft en dus alleen maar spanning meet(met een slecht kontakt(lees hoge overghangs weerstand)meet de multimeter gewoon spanning ,maar stroom komt er niet door..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-12-2003 18:07 #66581 door
Beantwoord door in topic lichten
Een collega van mij heeft eens twee uur op de Wegenwacht staan wachten omdat zijn voorlichten het niet deden. Alles nagekeken: schakelaar, zekeringen, massa. Alles, behalve de lampen zelf want lampen gaan toch niet tegelijk kapot? Mooi wel dus. Hij had zich twee uur wachten kunnen uitsparen door gewoon even de lampen zèlf te controleren. Dus effe je lampen nakijken zou ik zeggen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-12-2003 20:46 #66580 door
Beantwoord door in topic lichten
jongens bedankt,ikga naar mijn vloerschakelaar kijken.ik heb trouwens geen gewoon en geen groot licht meer...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-12-2003 21:17 #66579 door
Beantwoord door in topic lichten
Zekeringen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-12-2003 23:52 #66578 door
Beantwoord door in topic lichten
Geen groot en dimlicht kan ook de vloerschakelaar zijn.Meet of er op die vloerschakelaar 12 v op de gele draad staat t.o.v. massa. Evt. met proeflampje.Als dat zo is en de andere 2 contacten hebben ondanks indrukken van de schakelaar geen 12 v, dan is de schakelaar defect.wel 12 v op de contacten, dan moet je verder zoeken naar de lampen toe.Heb je geen 12 v op de gele draad, dan zit het probleem ervoor, dashboardschakelaar of zekering.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-12-2003 19:15 #66577 door
Beantwoord door in topic lichten
het is inderdaad de vloerschakelaar,bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.