looplamp

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-12-2003 10:22 #55197 door
looplamp is gemaakt door
De gemiddelde levensduur van de peertjes in mijn looplamp begint wel erg klein te worden. Vaak komen er kleine brokjes tectyl op de lamp, de lamp wordt warm en begeeft het. Ook de schokken die de lamp krijgt zullen de levensduur niet echt verlengen. Nou vraag ik me af of iemand een goede tip heeft om de levensduur te verlengen of dat iemand specifiek robuustere lampen kent. Bij voorbaat dank! Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-12-2003 10:25 #66774 door
Beantwoord door in topic looplamp
probeer het eens met een spaarlamp

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-12-2003 10:33 #66773 door
Beantwoord door in topic looplamp
Ik heb een tijdje met van die Halogeenlampen gewerkt, maar die gingen helemaal snel kapot. Nu heb ik een goedkoop TL-armatuur op een plank geschroeft. Geeft goed licht en is betrouwbaar. Alleen niet als het vriest in de schuur, dan doet 'ie het niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-12-2003 11:15 #66772 door
Beantwoord door in topic looplamp
Ik heb zo'n TL looplamp, spotgoedkoop en gaat al jaren mee.Bij een looplamp met een gewoon peertje zit er als het goed is een beschermglas omheen, toch?Ook hoort er een speciaal "looplamppeertje" in te zitten (3xwoordwaarde..:-)) die kan beter tegen stoten maar of hij ook tegen tectyl kan ?Groet, Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-12-2003 11:38 #66771 door
Beantwoord door in topic looplamp
tl looplampjes blijven lang heel, maar een looplamp met een "gewoon" peertje vind ik persoonlijk prettiger (feller); met een glas eromheen blijft de peer schoner; en als je er een speciale schokbestendige peer inschroeft gaat 't langer mee: Osram Special Centra E27 mat 60 W is zo'n sterke speciale peer; verkrijgbaar bij de betere autoonderdelenzaak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-12-2003 11:55 #66770 door
Beantwoord door in topic looplamp
Er zijn gloeilampen te koop die een betere ophanging van de gloeidraad hebben. Gewoon te koop in de bouwmarkt. Vaak herkenbaar aan het hamertje op de verpakking.<p>Dan kun je overwegen om een TL-looplamp te kopen. Die heb je in verschillende kwaliteiten. De goedkope zijn niet bijster goed geconstrueerd, houden niet van kou en geven een ijzig koude kleur licht. <p>Een stuk beter is het type met PL-lamp (i.p.v. TL-lamp). Een stuk robuuster, veel en een goede kleur licht. In de bouwmarkt te koop onder de naam Elro-Profi. Deze is helaas niet goedkoop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.