verdelerkap

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-12-2003 21:19 #55173 door
verdelerkap is gemaakt door
In mijn enthousiastme wil de ik een nieuwe rotor en verdelerkap plaatsen (mijn rotor van de B20 was beschadigd geraakt bij de reparatie van de motor), bij het ompluggen van de bougiekabels raakte ik de draad kwijt. Ik weet de volgorde niet meer, is dat 1,3,4,2 waarbij 1 vanaf de grill bekeken is? En maakt de stand van de rotor nog uit? En welke kant draait de rotor uit (of te wel hoe krijg ik 1,3,4,2 ipv 1,2,4,3), en moeten de cilinders nog in een bepaalde stand staan (de verdeler is niet los geweest van de motor, bij mijn weten of het moet in de garage zijn gebeurd). Wie kan mij vertellen hoe ik de draad weer kan oppakken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-12-2003 21:48 #66845 door
Beantwoord door in topic verdelerkap
cil. 1 is inderdaad diegene die het dichtst bij de gril zit. de verdeler draait linksom. als je goed kijkt, zie je op de bovenrand van de verdeler zelf bij gedemneteerde kap, een heel klein kerfje zitten. op die plaats komt in de verdelerkap kabel no.1, in het eerstvolgende gat, 'tegen de klok in', kabel no. 3, vervolgens kabel 4 en dan kabel no 2. de stand van de cylinders is daarbij niet belangrijk nu de verdeler zelf niet verwijderd is geweest. twijfel je toch, dan moet de rotor naar datzelfde kerfje wijzen als cylinder no. 1 'op compressie'staat (beide kleppen gesloten, zuiger in bovenste stand).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-12-2003 21:55 #66844 door
Beantwoord door in topic verdelerkap
gedemnenteerd= gedemonteerd uiteraard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-12-2003 23:31 #66843 door
Beantwoord door in topic verdelerkap
Hartstikke bedankt voor je antwoord, nog een klein vraagje, als je boven in de verdeler kijkt dan tegen de klok in?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-12-2003 23:44 #66842 door
Beantwoord door in topic verdelerkap
Yep. En als je nou met een krijtje op de verdeler 1,3,4,en 2 noteert bij de uitgang van de bougiekabels, dan is zaakie makkelijk meteen weer goed te monteren na bijvoorbeeld kleppen stellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-12-2003 23:57 #66841 door
Beantwoord door in topic verdelerkap
Bedankt voor de tip.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-12-2003 22:51 #66840 door
Beantwoord door in topic verdelerkap
Heb jouw beschrijving uitgevoerd en alles valt op zijn plaats, het moet nu kloppen. Binnenkort ga ik de motor testen, Bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.