achterlicht troubels

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2004 12:49 #55134 door
achterlicht troubels is gemaakt door
Achterlicht, interieurlicht en de kleine voorlampen van mijn ama doen het niet. Remlichten. knipperlichten en achteruitlichten wel.Zekeringen niet kapot.Iemand een idee of een plan van aanpak?Groeten Sebas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2004 12:55 #66982 door
Beantwoord door in topic achterlicht troubels
duidelijk een storing in de zekeringenkast. je kan dit snel oplossen door even de koperen lipjes die in de kast de zekeringen vast houden, even heen en weer te bewegen zodat het onderlingecontact tussen de (opgestapelde) lipjes, weer tot stand komt. een meer definitieve oplossing is doorsolderen van de contacten (heb ik ook gedaan) of vervanging van de zekeringenkast door een beter exemplaar.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2004 17:25 #66981 door
Volgens min schema zijn het de witte draden die uit je zekeringkastje komen.Waarschijnlijk de derde van boven, daar zitten het achterlicht,kentekenverlichting en de kleine voorlampen op aangesloten. Vandaar loopt ook een witte draad naar je lichtschakelaar. Op de onderste zekering zit (volgens het schema) de interieur verlichting en de verlichting van het handschoenenkastje. daarvendaan loopt ook een zwarte draad naar het relais wat je grootlichtsignaal(op het stuur) stuurt. Dan zou die het dus ook niet moeten doen. Alles even goed nakijken en schoonmaken. waarschijnlijk is het inderdaad de zekeringkast,of een draadbreuk alhoewel mij dat onwaarschijnlijk lijkt omdat er twee zekeringen niet lijken te werken.Als je wilt kan ik je wel een schema mailen als je die niet hebt.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2004 17:38 #66980 door
ik zou geen zekeringen overbruggen dmv solderen. Als er dan kortsluiting optreed fikt je hele kabelboom door en mischien dan ook je hele auto af. Soldeer zowie zo geen draden door maar gebruik stekkers. Door het solderen wordt de draad boven de verbinding bros en hard en zal breken boven de soldeerverbinding.Reinig alle contacten eerst en alle aarde verbindingen.fred

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-01-2004 23:51 #66979 door
Het is wellicht ook mogelijk om via het schema van de electriciteit in bijvoorbeeld Haynes erachter te komen waar er iets niet functioneert: lokaliseer in het schema de apparaten die niet werken, hun verbinding richting de krachtbron (meestal de accu) en kijk dan vanaf welk punt in het schema er geen stroomdoorgave meer is. Lokaliseer vervolgens dit punt in de auto zelf.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD