bobine

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2004 18:15 #55131 door
bobine is gemaakt door
Tijdens het voorbereiden van het plaatsen van mijn 123ignition brak het boutje bovenop mijn bobine.... Er is nog wel een stukje ijzer zichtbaar en toen ik de draad van de ontsteking erop klemde startte de motor nog(gelukkig). Nu ben ik van plan er een gaarje in te boren en er een schroefdraad in te tappen of een parkertje in te draaien.Alleen wat betreft het boren ben ik een beetje huiverig omdat ik dan met mijn boortje misschien iets in de bobine raak.Heeft er misschien iemand nog tips/suggesties of heeft iemand ook zoiets meegemaakt en hoe dat opgelost?Alvast bedankt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2004 21:28 #66995 door
Beantwoord door in topic bobine
wat is er op tegen om een nieuwe te plaatsen? In 1995 bleek mijn bobine ineens op te zijn, dus kan ik me voorstellen dat ook andere exemplaren niet het eeuwige leven hebben. Schaf voor de zekerheid een nieuwe aan, en ga daarna met jouw huidige experimenteren.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2004 21:51 #66994 door
Helaas zijn bobine's met een panserkabel nogal prijzig, zo'n 300 euro! Een tweedehands kost 75 euro en de kans dat die stuk gaat is even groot als degene die ik nu heb dus expirimenteren kan geen kwaad dacht ik zo.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2004 23:04 #66993 door
Eens ben je naar mijn mening toch aan vervanging toe. Om toch positief mee te denken, zou ik met het kleinste ronde tandartsboortje een gaatje voorboren ( 'k heb makkelijk praten omdat ik dat gewoon heb liggen) om vervolgens met een cylindervormig boortje een schacht voor een schroefje te honen. Sterkte ermee.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2004 23:30 #66992 door
Ben jij tandarts?<p>Is het misschien mogelijk om het zaakje te modificeren naar die van een Amazon B20 (geen pantserkabel)? De bobine daarvan (art.nr. 241611) kost bij het V.O.D. € 20,20.<p>OK, je bent dan een stukje diefstalbeveiliging kwijt (bij de B20 Ama wordt een stuurslot i.p.v. pantserdraad toegepast). Maar er is nou ook niet veel voor nodig om het gepantserde systeem te omzeilen...(net zo min als dat een stuurslot een dief tegenhoudt).

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2004 11:19 #66991 door
Het is toch een messing boutje? Kun je niet voorzichtig solderen?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2004 12:23 #66990 door
Gelukt! Gaatje van 2,5mm geboord/ringetje/kabelschoen/parkertje, starten lopen!Bedankt voor het meedenken!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD