cibie/valeo h4 koplampunits

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2004 23:11 #55123 door
cibie/valeo h4 koplampunits is gemaakt door
Hallo ergens in het forum las ik over de koplampunits van valeo/cibie met bol glas.Heeft er iemand inmiddels al ervaring met deze units mbt de apk?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2004 17:32 #67025 door
Beantwoord door in topic cibie/valeo h4 koplampunits
Ik had ze, maar heb ze vervangen door de platte Bosch units. Deze geven met dezelfde lampen veel meer licht en een beter beeld. Bij de APK bleek het beeld van de bolle H4-units telkens kantje-boord.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2004 19:18 #67024 door
Lennard bedankt.Ik ga dan toch maar voor platte units.Is ook best mooi en een goed lichtbeeld vind ik belangrijker dan een mooi uiterlijk en gedoe bij de apk.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2004 20:42 #67023 door
De combi van Henry liep kortgeleden probleemloos door de RDW-keuring met de bolle lampglazen.Wel vaker gehoord dat de RDW minder kritisch is, zij worden immers niet gekeurd zoals de APK-meesters. In het lichtbeeld zie ik weinig/geen verschil (de vorige combi heeft platte units): op donkere wegen schiet de licht installatie, koninklijk onderscheiden of niet, naar tegenwoordige maatstaven gewoon te kort.Soit.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2004 22:10 #67022 door
Maar daar is met stevige draad en relais een behoorlijke verbetering te behalen. Samen met de Bosch units en Osram Silverstar (+50%) heb ik op die manier meer licht dan veel moderne auto's met H4 units. Niet zo gek, want bij moderne auto's wordt uit kosten-oogpunt nog steeds veel te dunne draad toegepast.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2004 08:08 #67021 door
Een relais ik binnenkort zeker monteren. De kosten zijn het niet.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2004 08:49 #67020 door
Ik heb ook net 2 relais geinstalleerd een voor dim en een voor grootlicht en de voeding van de lampen meteen van de dynamo gehaald (heb je een zo kort mogelijk koplampcircuit)dat scheelt inderdaad aanzienlijk, nu nog 50+ lampen proberen...dan nog nieuwe units en maar hopen dat de mensen niet denken dat je met groot licht rijdt.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD