ruitenwissers

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2004 15:45 #55117 door
ruitenwissers is gemaakt door
Beste,Hier in Antwerpen is het een typisch ruitenwissersweertje. Daarstraks opeens hoorde ik "klong" en de linkse ruitenwisser bleef op 11:00uur en de rechtse op 13:00uur staan. Heb ze handmatig terug in een iet of wat originele positie kunnen brengen, maar met de schakelaar niet meer deftig aan de praat te krijgen (mits proberen herhaalt het feit zich).... en ik zou nog een eindje moeten rijden, liefst met ruitenwissers.Moet ik dan onder het dashbord kruipen om iets aan de stangen te doen (zou daar iets verwrongen zijn?) of zijn er andere hulpmiddelen? Heeft de niet-parallelle stand van de geblokkeerde wissers iets te zeggen?Met dank voor reakties met ervaring; groetjes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2004 16:12 #67041 door
Beantwoord door in topic ruitenwissers
Vrees dat dat de "nieuwigheid"is en dat je toch onder je dashbord mag gaan liggen.Denk dat de "nokken" iets te ver weg zijn gesleten (althans dat was bij mij zo).Als alternatief zou je tijdelijk rainex op je ruit kunnen smeren (gebruiken motorrijders voor hun helm) kan je in elk geval nog even rijden.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2004 11:16 #67040 door
Of indien je een appel bij je hebt, snij of breek je deze doormidden en smeer hier je ruit mee in, werkt asl rainex, net zo goed. Eeuwenoud grootmoeders trucje...........

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2004 12:17 #67039 door
Hoi Denis, had vorige maand dezelfde klong.Bij mij was het 1 van de 3 bevestigings bouten van de elektrische aandrijfmotor die los had gelaten en het mechaniek blokeerde.Moest wel het hele mechaniek eruithalen want bij die bout kon ik dus net niet bij. Goed nieuws, dacht dat door de klong misschien de motor doorgebrand zou zijn, was dus niet zo. deed het nog perfect.Klong duidt toch op een mechanisch defect dus sleutel ze en als je toch bezig bent, even alles controleren op speling, conditie v/d tanden controleren en opnieuw invetten (is waarschijnlijk heeeel lang geleden)en mischien even de koolborstels even bekijken.SuccesErik

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD