ruitenwissers - klong
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2004 14:19 #55098
door
ruitenwissers - klong is gemaakt door
vorige week problemen met ruitenwissers:ze deden nog "klong" en bleven vertikaal staan.'k hoopte op te regelen stangen ... hetgeen niet waar was.Na het weghalen van asbak,radio,verwarmingshendeltjes,en dito slangen, de hele wissermotor en stangen eruit geprutst.De stangen waren OK. De as waar de ruitenwisser effectief aan hangt, eindigt met een tandwiel die aangedreven wordt door andere tanden van een "driehoekkig" stuk.De tandwielen van de as waren volledig versleten, maar gezien de as altijd over en weer gaat, wordt slecht 1/3 gebruikt: dus het tandwiel 180° gedraaid en ik kan weer 38 jaar verder , daar het gaat om een amazon van 65.... nu wel het rechter voorste licht dat maar 50% licht geeft; bij het aansteken van de grote lichten, rechts helemaal niets; en het blauwe waarschuwingslampje in het dashbord brandt heel flets?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2004 16:20 #67081
door
Beantwoord door in topic ruitenwissers - klong
ik vermoed dat je een probleem met de aarde(of massa)- aansluiting hebt bij de rechter koplamp.Dit is de zwarte draad waarvan je de aansluitingen aan beide zijden maar eens goed schoon moet krabben. Kun je de aansluiting met de carosserie niet vinden, dan kan je een parallel-draad trekken vanaf de aansluiting aan de gloeilamp naar een betrouwbaar massa/aarde-punt.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2004 21:03 #67080
door
Beantwoord door in topic ruitenwissers - klong
Lamp kan ook gewoon kapot zijn? Bij mij brand het blauwe grootlicht lampje ook heel flets