oliedruksensor afgebroken
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2004 13:16 #55065
door
oliedruksensor afgebroken is gemaakt door
Wie heeft er ervaring met het demonteren van een afgebroken oliedruksensor, bv. boutkop op lassen (is het lasbaar?), gat boren en linkse tap erin (waar gaat het boorslijpsel naar toe?).Elke reactie is welkom.Alvast bedankt, Marcel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2004 15:15 #67181
door
Beantwoord door in topic oliedruksensor afgebroken
Volgens mij is de zender van staal. Er een bout oplassen moet dus kunnen. Alternatief zou je er een gat in kunnen boren(stofzuiger erbij voor de spanen)en dan een linkse tap proberen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2004 16:16 #67180
door
de sensor die ik ooit brak (te vast gedraaid,had niet door dat ie conisch is), was niet van staal, maar van een soort metalen peperkoek, een nogal zachte legering. ik heb een net iets breder schroevendraaiertje in het gaatje getikt en kon de sensor toen met veel gevoel van opluchting, losdraaien.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2004 10:12 #67179
door
Nou, dit weekend moest het er maar van komen.Eruit met dat afgebroken stukje.Uitlaat eraf, dynamo eruit, redelijk ruimte.De zelftapper die het het gaatje zat eruitgedraaid, nog een keer kijken waar ik een schroefendraaier is kan tikken,
het afgebroken stukje draad zit aan de zelftapper vast ---- wat een mazzel.Werkende oliedruksensor erin, handvast gedraaid, contact aan, mooi oranje lampje, starten, lampje uit, geen olie uit sensor, dan een proefrit met gereedschap, klaar.Wat is het zo toch lekker sleutelen.Gegroet, Marcel
het afgebroken stukje draad zit aan de zelftapper vast ---- wat een mazzel.Werkende oliedruksensor erin, handvast gedraaid, contact aan, mooi oranje lampje, starten, lampje uit, geen olie uit sensor, dan een proefrit met gereedschap, klaar.Wat is het zo toch lekker sleutelen.Gegroet, Marcel