kortsluiting

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-02-2004 22:10 #55046 door
kortsluiting is gemaakt door
Gisteren is mijn P1800 bijna afgebrand. De hele kabelboom van de dynamo naar de startmotor stond te smeulen. Pas na loskoppelen van de accupool stopte de kortsluiting. De hele kabelboom moet vervangen worden. De oorzaak is dat de plaat van de Bosch dynamo waar de bekabeling aan zit om onbegrijpelijke reden is losgeraakt en zo contact maakte met het chassis. Heeft iemand dit al eerder meegemaakt? Hoort er niet een zekering ergens te zitten die deze schade kan voorkomen?Op de onderdelen side kan ik geen kabelboom vinden voor de P1800E.Zijn die niet te verkrijgen of kan iemand mij aan een adres helpen waar ik losse kabels in de verschillende kleuren kan kopen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-02-2004 23:50 #67255 door
Beantwoord door in topic kortsluiting
De vraag betreffende de kabelboom kan ik niet beantwoorden. Maar het is correct dat de bedrading tussen accu en dynamo (via de startmotor) niet is afgezekerd. Maar als je het elektrisch schema goed bekijkt, dan zul je meer vinden dat niet is afgezekerd, zoals bijv. de koplampen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-02-2004 00:24 #67254 door
Beantwoord door in topic kortsluiting
Balen Richard,ik heb ook geen verstand van p1800-zaken. Zoals lennard als zegt is er wel meer niet gezekerd. Naar mijn idee is het dan ook een kwestie van andere veiligheidseisen ten tijde van de productie van onze klassiekers. Misschien is het voor het vinden van een nieuwe kabelboom een idee gewoon te bellen met het VOD of op internet te zoeken naar p1800-rijders/volvo-klassieker-aanbieders. Succes ermee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-02-2004 23:41 #67253 door
Beantwoord door in topic kortsluiting
Probeer het eens bij Scandcar. Deze heeft ze in ieder geval wel voor de P1800S. Die heb ik daar ook gehaald.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-02-2004 18:14 #67252 door
Beantwoord door in topic kortsluiting
'k heb in mijn amazon om dergelijke problemen te voorkomen, en is bovendien nog een klein probleempje extra voor evenyuele mensen met nare gedachten, een stroomonderbrekr geplaatst (weet je wel zo'n knalrode sleutel die je op vrachtwagens en rally-auto's ziet): loopt er iets mis tijdens rijden of stilstaan: eruitklikken en batterij wordt afgekoppeld, dus kan er nog maar weinig gebeuren. Kwestie van ergens weg te moffelen, en kost amper enkele boterhammen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-02-2004 21:20 #67251 door
Beantwoord door in topic kortsluiting
Losse ,weer-, olie, etc-bestendige 2,5mm2 draad is bij de betere auto-onderdelenzaak per meter te krijgen in alle kleurtjes van de regenboog. Goeie draad/kabel is niet goedkoop. Laat je echter niet verleiden huis-tuin-en-keuken-draad te nemen, die is binnen een jaar of twee naar de k....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.