amperelampje 144
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2004 11:55 #55024
door
amperelampje 144 is gemaakt door
Hallo, ik ben sinds een jaar de trotse eigenaar van een 144 die ik aan het restaureren ben. Nu heb ik alleen van electronica niet al teveel kaas gegeten. Op het moment flikkert het AMP-lampje bij het rijden namelijk steeds licht op. Wat kan er aan de hand zijn? Zelf denk ik aan een probleem met de stroomverdeler of kan er iets anders aan de hand zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2004 18:38 #67345
door
Beantwoord door in topic amperelampje 144
Waarschijnlijk je dynamo en anders je regelaar die het aan het begeven is. Uit welk jaar is je auto? En uitgevoerd met gelijk- of wisselstroomdynamo? Gelijkstroomdynamo's zijn erg gevoelig hiervoor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2004 08:32 #67344
door
Beantwoord door in topic amperelampje 144
Tweede vraag, gebeurt het altijd of alleen bij zware elektrische belasting als lampen, ruitenwissers en radio aan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2004 08:58 #67343
door
Beantwoord door in topic amperelampje 144
De auto is uit 144 en er zit een revisiedynamo in. Of dit een wisselstroom- of gelijkstroomdynamo is, weet ik eerlijk gezegd niet. Het doet zich trouwens ook bij lage belasting voor. Zou het ook niet aan de koolstofborstels kunnen liggen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2004 08:59 #67342
door
Beantwoord door in topic amperelampje 144
Sorry, zag dat ik een typefout maakte: de auto is uit 1969.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2004 12:02 #67341
door
Beantwoord door in topic amperelampje 144
Gelijkstroomdynamo is een langwerpig apparaat te vergelijken met de startmotor. De wisselstroomdynamo is vaak de helft korter. Ik zou eerst de massa van alle contacten maar eens langslopen en schoonmaken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-02-2004 09:24 #67340
door
Beantwoord door in topic amperelampje 144
Als je een spanningsmeter hebt, kun je de spanning van je dynama meten. Deze moet bij lopende motor tussen de 13 en 14 volt bedragen. Is dit zo, dan is je dynamo goed.<br>Oude accu's kunnen ook de raarste symtomen vertonen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.