lichte bonk deel 2

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-03-2004 16:41 #54986 door
lichte bonk deel 2 is gemaakt door
Al geplaatst in 2002:Sinds enige dagen hoor ik een lichte 'bonk' als ik na het in schakelen van de 1e, 2e of 3e versnelling gas geef. Ook bij als ik in de 2e gas terugneem en dan weer gas bijgeef hoor ik de 'bonk'. Mogelijkheden 1. Rubber versnellingbak2. Differentieel3. Rubbers ophangingDe vraag is nu: Kan het kwaad dat ik hiermee door blijf rijden? Zijn deze ingrepen veel werk? Kosten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-03-2004 17:09 #67499 door
Beantwoord door in topic lichte bonk deel 2
Hai Peter,<BR>Ik zou eerst eens de wagen op een paar bokken zetten en eens kijken naar het ophangrubber van de bak. Die willen nog wel eens aangevreten zijn door olie en andere troep. Is een niet al te ingrijpende bezigheid om te vervangen.<BR>Verder kan je ook eens kijken wat er gebeurt met het hele blok als je onder de kap gas geeft. Dan kun je ook meteen kijken hoe de voorste twee rubbers eraan toe zijn. Ook het vervangen van die twee rubbers is , mits je de motor wat kunt ophangen/optakelen geen enorme ingreep. <BR>Voor de kosten hoef je het niet te laten, alledrie bij elkaar zo`n 15-20 euro, verkrijgbaar via elke beter gesorteerde auto-onderdelen zaak. <BR>Het kan ook iets geheel anders zijn natuurlijk, je kunt ook eens kijken naar het lager in het midden van de cardanas. Wil ook bonken bij op- en afgassen indien vergaan.<BR>Het differentieel hoor je duidelijk achterin, meestal ook met een metaleriger klonk dan jij beschrijft.<BR> Zou tot slot ook nog speling op het ingaande lager van de bak zelf kunnen zijn, zeker bakken welke niet al te vaak ververst zijn (soms wel dertig jaar niet...)willen nog wel eens de metalige klank kwijt zijn geraakt door veel prut. Om prise-lager en koplager te bekijken/vervangen moet de bak eronderuit, het lekkerst uit te voeren op de brug.<BR> Dan de vraag of je ermee door kan rijden... Ik zou `m vlot eens goed bekijken als ik jou was. Als een van de voorste motorrubbers scheurt sta je stil. Het middenlager is wat minder acuut, Prise en koplager ook

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-03-2004 19:23 #67498 door
Beantwoord door in topic lichte bonk deel 2
Hi,Ik vermoed dat het de kruiskoppelingen zijn!En als dat zo is kan je opeens stil komen te staan als de zaak ECHT los schiet!Dus controleer bij de as in verschillende standen de speling op de kruiskoppelingen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-03-2004 20:29 #67497 door
Beantwoord door in topic lichte bonk deel 2
Ik ga ook voor kruiskoppelingen.ze mogen voor de APK geen voelbare speling hebben. nieuwe kruislagertjes zijn ongeveer 10 euro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-03-2004 08:46 #67496 door
Beantwoord door in topic lichte bonk deel 2
De Amazon heeft net een nieuwe APK en heeft een grote beurt gehad. Dit is gedaan door een gerenommeerd bedrijf gedaan in oude Volov's. Sindsdien nog geen 20 kilometer gereden. Heeft de garage dan iets over het hoofd gezien? Of is het toch iets anders?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-03-2004 09:12 #67495 door
Beantwoord door in topic lichte bonk deel 2
Ja het kan dat het overhet hoofd is gezien. als je even onder je auto kruipt en links en rechts van een kruisstuk een hand zet en een wringende beweging maakt. weet je meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-03-2004 21:49 #67494 door
Beantwoord door in topic lichte bonk deel 2
kijk ook naar de rubbrers in het midden ophanging van cardanas deze waren bij mij vergaan weinig werk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.