welk relais amazon clignateur

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2004 23:28 #54893 door
Hallo,Recentelijk het richtingaanwijzer-relais vervangen van mijn Amazo,mat een tweedehands van de sloop, is echter een groter potje dan de orginele, wel anders dus.Klinippert danook langzamer dan gewenst.Welk nieuw relais moet ik plaatsen ?alvast bedankt voor de reactie.groet Bernard.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2004 12:47 #67855 door
Beantwoord door in topic welk relais amazon clignateur
Als je op de sloop bent, zoek dan naar een Mini, hier zitten de goede relais is. Zolang het maar een tweepolig relais is. Tenzij je een Ama hebt na 67, dan heb je de waarschuwingsschakelaar al en moet je een driepolig relais hebben. Een elektronisch relais werkt mooier dan een oud, conventioneel relais, een elektronische knippert altijd met dezelfde constante snelheid, ongeacht massaproblemen, vocht, en wel of geen aanhanger. Bij een conventioneel relais is de knippersneliheid wel beinvloedbaar door bovengenoemde factoren.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2004 21:53 #67854 door
Robert, driepolige relais komen juist bij de oudere Amazons voor (zie de elektrische schema's in Haynes). Bij de latere heb je het twee-polig relais. Ik heb een 70-er Amazon, en ik had geen alarmlichten (sinds vandaag wel, maar dat is een ander verhaal). Mijn 70-er heeft het tweepolige relais. De elektronische vervanger die ik hiervoor in de plaats heb gezet is ook twee-polig.<br>Bij driepolige relais zit het knipperlichtlampje van het dasboard op de derde pool en massa. Bij het tweepolige relais zit die tussen de bedrading van L en R.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2005 21:24 #67853 door
Hallo Robert, een 'oude' reactie van je waar ik een vraag over heb: jij zegt een Ama na 67 heeft een waarschuwingsschakelaar al moet je een driepolig relais hebben. Die van mij ('69) heeft een driepolig relais, maar waar zit die alarmschakelaar dan? Ik heb een gedateerde schakelaar gekocht die ik op het relais (49) moet aansluiten en op de L en R. Weet jij waar en hoe dat werkt? Gr. Ernst

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD