retronics uitwisselbaarheid
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2004 22:14 #54775
door
retronics uitwisselbaarheid is gemaakt door
Is het mogelijk om een Retronics electronische ontsteking uit een B20A, te plaatsen bij een B18B ? Of zijn deze units niet uitwisselbaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2004 12:29 #68336
door
Beantwoord door in topic retronics uitwisselbaarheid
<p>Zoals al eerder gemeld, uitwisselbaarheid van verdelers tussen B18 en B20 is er wel tot op zekere hoogte, in die zin dat in het gunstigste geval de motor er voor het gehoor wel aardig op loopt. In principe is het echter zo dat elke motor zijn eigen vervroegingskarakteristiek heeft. Het antwoord op je vraag is dus: Misschien wel mogelijk, maar niet echt aanbevelenswaardig, tenzij je eisen op een laag pitje staan.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2004 17:14 #68335
door
stuur eens een mailtje naar peterhulshof@planet.nl van retronics hij kan je vast meer vertellen. succes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2004 20:19 #68334
door
Moet gewoon gaan, de Retronics ontsteking is gewoon een contactpuntstroom versterker. De vervroegingscurve wordt bepaald door je verdeler, die moet je (zou je moeten voor het beste resultaat) inderdaad wel vervangen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2004 20:59 #68333
door
Voor de duidelijkheid wil ik vermelden dat ik niet de verdeler van een B20A wil overzetten naar de B18B, alleen de Retronics unit. Wietse, ik neem aan dat je bedoelt dat ik niet de verdeler moet overzetten maar een B18B verdeler moet gebruiken ? Dat is in ieder geval wel de bedoeling aangezien die verdeler toch al in de B18B zit.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2004 22:25 #68332
door
het is mogelijk.