alarmlichtschakelaar

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-05-2004 23:26 #54725 door
alarmlichtschakelaar is gemaakt door
Ik heb een tunnelconsole voor mijn amazone, met hierop onder andere een schakelaar met een rood verlichte knop. Deze is waarschijnlijk bedoeld om alarmlichten mee aan te sturen. Dit wil ik dan ook graag doen, maar helaas heb ik nog geen enkel idee hoe ik de bedrading moet aanleggen en ik kan er niets over vinden tot nog toe. De schakelaar bevat 8 polen, genummerd 15, 30, 30b, 31, 49, 49a, L en R. Kan iemand hier misschien iets van maken en mij vertellen wat te doen? Ik hoor het graag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-05-2004 23:44 #68538 door
Beantwoord door in topic alarmlichtschakelaar
Daan, bekijk het bedradingsschema van een 140 serie, daar staat het precies in. ik heb het zelf in m'n amazon gezet maar weet even de layout niet meer (die ligt in m'n auto). Als je er zondag niet uit bent zoek ik het voor je uit, maar volgens mij heeft het al een keer op het forum gestaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-05-2004 10:37 #68537 door
Beantwoord door in topic alarmlichtschakelaar
Bedankt voor de reactie Wietse, ik heb op het forum wel verhalen gevonden over de schakeling die gemaakt moet worden, maar niets over de pinout van zo'n schakelaar, welke pool dus welke functie vervult. Als je me daar aan kan helpen graag, de verdere bedrading binnen het gehele schema zal inderdaad wel lukken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-05-2004 23:22 #68536 door
Beantwoord door in topic alarmlichtschakelaar
Hoi Daan, heeft wat lang geduurd maar daar gaat 'ie. L en R sluit je aan op de uitgang van de richtingaanwijzer, parrallel met de huidige draden. Deze uitgangen worden gebruikt als links en rechts tegelijk moeten branden. 49a Sluit je aan op de ingang van de richtingaanwijzer, deze is in de scakelaar doorverbonden met het knipperrelais. Uitgang C komt direct van het relais en wordt aangesloten op het verklikkerlampje, andere kant van het lampje aan aarde. Aansluiting 15 is de geschakelde voeding, dus de 12 volt aansluitng die het doet als je contact aan staat, dit is de voeding die gebruikt wordt tijdens normal gebruik van de knipperlichten. aansluitng 30 tenslotte is de ongeschakelde voeding (de andere kant van de contactsleutel schakelaar), die het doet als de zekering naar de accu niet is doorgebrand. Deze voeding wordt gebruikt om de alarmlichten te laten branden als, zelfs als het contact uit is. Je had nog wat ander aansluitngen maar die kan ik niet thuisbrengen, ik heb hier alleen een voorbeeld waar een driepolig knipperrelais direct op de schakelaar zit geschoven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.