maximale vervroeging

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2004 00:38 #54666 door
maximale vervroeging is gemaakt door
Wat is de maximale ontstekingsvervroeging van een B20B ontsteking met vacuumvervroeging losgenomen? Ik kom zelf uit op 23 graden voor BDP, is dit een goede waarde of heeft iemand andere ervaringen? P.S. Lennard, je krijgt je stroboscoop deze week terug :-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2004 11:08 #68799 door
Beantwoord door in topic maximale vervroeging
De boekjes hebben het toch over 10 graden bij 800 toeren?<BR>Da`s ongeveer 21-23 bij 1500 geloof ik...<BR>Enneh, een B heeft toch oorspronkelijk geen vacuumvervroeging?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2004 20:35 #68798 door
Ik bedoel de maximale vervroeging, niet het afstelpunt, daar zeggen de boekjes nada over. Rond 2900 tpm houdt de vervroeging op en waar de vervroeging dan op staat wil ik weten. De vervroeging loopt dan van 10 tot 23? graden. De B18B had trouwens geen vacuumvervroeger, de B20B wel.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2004 00:14 #68797 door
O, dat, dat kan wel oplopen tot 30-35 graden bij 3000+ toers..., er is een punt waarbij het ophoudt al heb ik dat nog niet proberen te herleiden, zal eens kijken waar ie bij 2900 toertjes op mijn mooi afgestelde B18D/eigenlijk meer B, naaimachine staat.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2004 01:22 #68796 door
Die 2900 toeren zou het punt moeten zijn waar het ophoudt, als je meet bij 3500 tpm zit je zeker safe. Waar stel je zelf stationair op af, dan kan ik straks je beginwaarde van je eindwaarde aftrekken om de totale verstelling te berekenen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2004 17:00 #68795 door
en die maximale vervroeging is eigelijk nog belangrijker dan de stationaire afstelling. Vind het ook altijd vreemd dat die meestal niet wordt gegeven. Je rijdt uiteindelijk meestal met maximale vervroeging. Heb twee keer een niet goed vervroegende vervroeger meegemaakt en dan blijf je stellen en zoeken.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD