afvallen knipperlicht.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2004 13:26 #54612
door
afvallen knipperlicht. is gemaakt door
Uit nieuwsgierigheid, Ik heb afgelopen weekend gereden in een Amazone uit 1966. Bij deze auto bleef het knipperlicht knipperen ook als je uit de bocht het stuur weer recht draaide. Bij mijn amazon uit 1970 valt het knipperlicht wel af naar terugdraaien stuur. Hoe zit dit? Valt het knipperlicht pas af bij auto’s van na 1969 waar het veiligheidsstuurkolom in is gemonteerd? Of was het mechanisme bij de andere auto gewoon kapot?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2004 13:53 #69007
door
Beantwoord door in topic afvallen knipperlicht.
gewoon kapot( de '66-er dan), of een gebrek aan smering. Meestal is het probleem dat de schakelaars agv slijtage, juist te snel weer naar de 0-stand afvallen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2004 17:41 #69006
door
Er zit een plaatje met plastic nippel gemonteerd onder het stuur/op stuur kolom.Als de clignateur niet afslaat na de bocht zit hij er niet in, verkeerd gemonteerd of afgebroken.Het stuur verwijder je door eerst de claxonplaat te verwijderen, je ziet dan de stuurkolom met moer, verwijder deze.Je kijkt op twee schroefgatenMaak een metalen plaatje met twee corresponderende gaten, gebruik passende boutjes en je draait deze langzaam aan.Het stuur komt dan los.Pas op de schroefdraad niet te beschadigen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2004 16:01 #69005
door
Niet afslaande clignateur kan ook als b.v. een van de veertjes t.b.v. contact is geknapt. Dit kan zelfs resulteren in sluiting of bijna sluiting met als gevolg rook vanonder het stuur... (heb ik zelf meegemaakt en op het forum eerder gelijkluidend verhaal gelezen)