stroboscoop
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2004 22:42 #54509
door
stroboscoop is gemaakt door
Ik lees in de oude forumberichten dat een stroboscoop die in serie wordt aangesloten op de 1e bougiekabel lastiger is af te lezen dan wanneer je apparaat hebt dat zijn voeding rechtstreeks van de accu krijgt. Aangezien ik dus op zoek ben naar afstelapparatuur voor de ontsteking van mijn Combi B18b kom ik op Conrad.nl een motortesterset tegen. Hier zit echter een serie geschakelde stroboscoop bij, naast toerenteller, contacthoekmeter e.d. Wat is wijsheid en jullie ervaringen en/of tips voor andere apparatuur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2004 23:32 #69432
door
Beantwoord door in topic stroboscoop
Een jaartje geleden ben ik ook op zoek geweest naar een goede betaalbare stroboscoop. Automatriaal-zaken konden allemaal wel wat bestellen maar dan kost een stroboscoop honderden euro´s. Ik heb toen van iemand een setje geleend die erg veel leek op de set op conrad.nl (nr 853427). Om af te kunnen stellen moesten eerst de ruiten van de garage verduisterd worden maar daarna ging het wel. Later heb ik een stoboscoop met voeding van de accu besteld bij conrad. Deze is veeeel feller dan die andere en heeft een toerenteller aan de stroboscoop vast maar staat helaas niet meer in de nieuwe catalogus of op conrad.nl... het bestelnummer was 844187 (43,50 euro), misschien nog wel verkrijgbaar.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2004 07:11 #69431
door
Ik heb nog een oude van Bosch die in serie met de bougie gaat en voeding van de accu nodig heeft. Werkt prima, ook in daglicht. Je kunt ook even op de site van BCCP kijken. Die verkopen ook verscheidene stroboscopen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2004 08:12 #69430
door
Ik heb net bij Brezan een stroboscoop van Hella gekocht voor 49,- euro. Deze heeft voeding via accu. Hetzelfde model maar dan met meting voor ontsteekhoek koste 69,- euro. <br>De lamp werk goed en is lekker vel. Ik heb mij auto zonder problemen overdag buiten afgesteld. Wel even de 23 graden gemarkeerd met witte typex.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2004 18:19 #69429
door
Ik heb ook een Hella, en die werkt met inductieve koppeling. Die klem je simpelweg om de kabel van de eerste bougie en sluit je aan op accu en bobine. Werkt uitstekend. Tevens contacthoek-, toerental- en Voltmeter met analoge schaal. Felle lamp, ook overdag te gebruiken. Prima investering.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2004 23:58 #69428
door
Ik ben het geheel met Lennard eens, prima investering. PS kan ik je stroob weer eens lenen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2004 12:23 #69427
door
Nou maak je zeker een grapje...?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2004 13:31 #69426
door
Yep