wegvallen onsteking

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-08-2004 20:28 #54442 door
wegvallen onsteking is gemaakt door
Mijn 145 heeft een (af en toe) terugkerend probleem waarbij de motor tijdens het rijden uitvalt. Telkens ca. 15 min. na een (tank)stop valt hij in eens stil. Door (al rijdend) het comtact uit te zetten en na 5 tellen weer aan loop de motor direct verder zonder problemen. Andere electra blijft functioneren. Ik verdenk de bobine, maar mocht iemend een iedee hebben, dan houd ik me aanbevolen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-08-2004 21:03 #69722 door
Beantwoord door in topic wegvallen onsteking
Een soortgelijk probleem heb ik een tijdje geleden met m'n Amazon B20 gehad. De oorzaak was slecht elektrisch contact in de distributeur. Ik heb hem eraf gehaald, uit elkaar gehaald en gereinigd met remmenreiniger. Daarna de bewegende delen opnieuw gesmeerd en weer in elkaar gezet met nieuwe puntjes. Tot nu toe geen problemen meer gehad met de ontsteking.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-08-2004 23:02 #69721 door
Beantwoord door in topic wegvallen onsteking
Check de verdelkap op barstjes, dit kan ook het euvel zijn m.n. als het wat warmer is.Geleerd tijdens Moskou tour bij een Amazon welke dit probleem alleen had boven ca.25 graden buitentemperatuur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-08-2004 11:48 #69720 door
Beantwoord door in topic wegvallen onsteking
Volgens mij is het inderdaade de bobine. Als deze niet 100% meer is valt het veld weg na een tijdje. Ikzelf heb dit probleem ook gehad na montage van een 123-ignition. Doordat deze een sterkere vonk gaf kon de bobine het niet meer aan. Na circa 15min. stopte de motor vanzelf. Een dag later kon ik hem weer gewoon starten en herhaalde het zich. Ik zou gewoon een nieuwe bobine plaatsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-08-2004 16:21 #69719 door
Beantwoord door in topic wegvallen onsteking
Die bobine ja... ik heb het probleem ne al een half jaar. Ondertussen een luminition ontsteking geplaatst en de lpg installatie laten checken, was niks mis mee. Het gekke is dat er soms tijden niks gebeurt en dan opeens weer na eleke startbeurt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-08-2004 20:28 #69718 door
Beantwoord door in topic wegvallen onsteking
Condensatoren kunnen hele gemene storingen geven, kost weinig :altijd proberen. Defecte bobines zijn vaak te vinden door ze warm te fohnen, evt een simpele tijdelijk ernaast plaatsen (sloop oid) Bedrading vanaf contactslot toch wel ok? succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.