electrisch probleem met de ruitewisser/knipperlich
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2004 22:45 #54440
door
electrisch probleem met de ruitewisser/knipperlich is gemaakt door
Mijn AMP lamje gaat branden als ik een of meer van de volgende apparaten aanzet: ruitewisser en/of knipperlicht en/of ventilator. Zet ik een van deze aan dan gaat de AMP lamp branden en dan gaat de benzine meter naar 0 toe. Moter loopt goed en de rest van het electriosch systeem werkt. Als ik alle zekeringen eruit haal en alleen de 10 Amp zekering laat zitten heb ik het zelkfde probleem. Weet iemand wat dit kan zijn??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2004 22:57 #69729
door
Beantwoord door in topic electrisch probleem met de ruitewisser/knipperlich
Over welk type hebben we het ?Mijn eerste gedachten zijn een lek/kortsluiting onder het dashboard.Op zich is het oplichten van het rode amp lampje niet abnormaal als er veel aan staat.Tenslotte zou het de spanningsstabilisator kunnen zijn, mits het een 1800 is maar dan moet de temperatuur meter ook defect zijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2004 23:03 #69728
door
Het gaat over de volgende volvo:Volvo amazone P12134 uit 1966 met een B18a motor
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2004 23:06 #69727
door
Het gaat over de volgende volvo:Volvo amazone P12134 uit 1966 met een B18a motorLampje licht ook op als alleen de knipperverlichting aanstaat en verder helemaal niks. Niet eens de dashbord verlichting. (alle zekeringen eruit... behalve de 10 ampo. zekering)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2004 09:07 #69726
door
ik had hetzelfde probleem , je moet alle stekkertjes/kabelverbindingen inspuiten met contactspray , eventueel nieuwe verbindingen maken , vooral t.p.v. het zekeringkastje , ook de lipjes waar de zekeringen tussen zitten geklemd opschuren en inspuiten , ook moet je massaverbindingen controleren.het heeft waarschijnlijk te maken met overgangsweerstand.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2004 11:18 #69725
door
Ik heb af en toe met slecht weer hetzelfde probleem. Bleek in het zekeringskastje te liggen. Als ik even de bovenste (dikke) zekering eruit haal en weer terugplaats is het opgelost. Slecht contact dus.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2004 04:01 #69724
door
Ook ik heb problemen gehad met het zekeringenkastje waardoor hetzelfde probleem af en toe, met name bij slechte weersomstandigheden, optrad. Het probleem was toen dat er een slechte geleiding tussen de bovenste en tweede zekering was, deze zitten namenlijk gekoppeld en bij bewegen zat er speling tussen deze twee. Eerst heb ik één en ander gesoldeerd; later heb ik toen bij het VOD een zekeringkastje besteld (niet duur) en sindsdien is probleem opgelost. Succes!