beveiliging

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-08-2004 09:18 #54371 door
beveiliging is gemaakt door
Ja, sinds ik in mijn "nieuwe" Amazon rij, denk je bij je zelf of je wat extra's moet doen m.b.t. de beveiliging. Ik ben geen techneut. Is zo'n slot voor pedaal en stuur een oplossing? heeft iemand hier ervaring mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-08-2004 10:59 #70072 door
Beantwoord door in topic beveiliging
Oplossing: Niets van waarde in je auto achterlaten! Anders; bougie-kabels verwisselen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-08-2004 13:05 #70071 door
Beantwoord door in topic beveiliging
ipv bougiekabels verwisselen kun je makkelijker even de rotor of de centrale ontstekingkabel (midden op de verdeler) in je broekzak meenemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-08-2004 15:48 #70070 door
Beantwoord door in topic beveiliging
Ik heb wel een lekker groot stuurslot gekocht. Als ze je auto willen jatten, zien ze het stuurslot zitten, maar niet dat je een bougiekabel hebt meegenomen. Aan de andere kant ben ik niet zo bang dat ze een Volvo amazone meenemen. Volgens mij voldoet onze auto niet aan de die doelgroep.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-08-2004 21:03 #70069 door
Beantwoord door in topic beveiliging
Ik gebruik zo'n slot tussen pedaal en stuur.Gekocht bij de Praxis voor ongeveer 15 euro.Past prima in de Amazon, en geeft mij een veilig gevoel als ik hem onbeheerd achterlaat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-08-2004 22:12 #70068 door
Beantwoord door in topic beveiliging
Bedankt Piet, dit lijkt mij voorlopig een oplossing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2004 12:21 #70067 door
Beantwoord door in topic beveiliging
inderdaad, een Amazon zal niet op de top-tien van meest gestolen auto's staan, maar er blijft natuurlijk altijd een risico dat men de auto jat voor onderdelen of joyriding. Als men de auto echt wil hebben gaat ie toch wel mee, of wordt het carjacking. Wel kan je het risico verkleinen door het zo onaantrekkelijk mogelijk te maken: stuurslot, alles altijd afsluiten (ook als je afrekent aan de pomp), geen zichtbare audio en andere dure spullen in de auto etc. Parkeer de auto opvallend, onder lantaarnpaal. Bougiekabels of rotor en andere onderdelen uit de auto halen is leuk als je de auto langere tijd wegzet, maar in het dagelijks leven onhandig. Beter kan je ergens een hoofdstroomschakelaar monteren met uitneembare sleutel. Er zijn veel systemen die je aan je stuur en/of pedalen koppelt; daar is wel erg veel rommel tussen en er zijn ook een paar goede systemen. Het moet wel opvallen, bv een stick aan je stuur gekoppeld met een felle kleur die je van verre ziet, een pedaalvergrendeling zie je pas als je de auto al opengebroken hebt. Een stuur is wonderbaarlijk snel doorgezaagd en dan zijn er systemen die je snel van het stuur afhaalt. Vaak zijn de beste systemen wel prijzig, maar de prijs ook wel weer waard. Een opgefokte pittbull achterin is ook uiterst effectief......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-09-2004 19:18 #70066 door
Beantwoord door in topic beveiliging
Wat ook wel wil helpen is alle ruiten laten voorzien van een kenteken-gravure. Kost bijna niets en is goed zichtbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.