bougies voor lpg

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2004 01:21 #54339 door
bougies voor lpg is gemaakt door
mijn Combi uit 63 met B18A motor loopt op lpg.met mijn caravan erachter (Max 750 kg) hoor ik na ongeveer een uur rijden op nederlandse snelweg een petsend geluid en de auto houd heel eventjes in.is het mogelijk dat de standaard gebruikte bougies Bosch W7BC vervangen dienen te worden door koudere in verband met het rijden op gas wat meer warmte afgeeft?wie heeft hier ervaringen mee?kleppen, ontsteking etc. staan allemaal goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2004 09:35 #70208 door
Beantwoord door in topic bougies voor lpg
Volgens mij is Bosch W7BC al een 'koudere' bougie dan standaard, of niet? Maar probeer het eens uit. Tijdens het trekken van een caravan wordt de motor aardig belast en kan het sowieso geen kwaad om een koudere bougie te plaatsen. Of het iets uit haalt is een tweede.<br>Maar een 'petsend' geluid: zoals van een vonk die overspringt? Kijk dan je bougiekables ed eens na. Of meer een geluid van een luchtstroom(pje)? Check dan je klepspeling eens, misschien een te krap gestelde klep?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2004 19:25 #70207 door
Beantwoord door in topic bougies voor lpg
ik gebruik "Volvo" bougies, ond nr 271411, rij op LPG, belast de motor tijdens rally's behoorlijk, kleur en levensduur zijn uitstekend

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.