ruitenwisserarm montage
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2004 13:12 #54323
door
ruitenwisserarm montage is gemaakt door
Hallo,Ik snap er heel even niks meer van. De ruitenwissers van een Amazon. Gisteren nieuwe ruitenwisserarmen gekocht, omdat er eentje tijdens het rijden zomaar afviel. Wat blijkt? Met die oude is niks aan de hand! Ziet er precies het zelfde uit als de nieuwe... maar goed, dat is niet het ergste.Wat ik nou nog niet begrijp is hoe die dingen vast zitten. Je hebt de asjes, die uit de motortjes komen, dan de ruitenwisserarmen en er is ook nog iets van een rond dopje. De ruitenwisserarm kan ik daar gewoon opklikken, maar hoe zit dat dopje in hemelsnaam vast aan het asje???!! Lijmen ofzo (lijkt me erg onhandig met latere demontage)? Alvast bedankt voor de hulp.mvgSander
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2004 14:47 #70284
door
Beantwoord door in topic ruitenwisserarm montage
Volgens mij moet er soort veertje in een groefje achter het geribbelde deel van de ruitenwisser as klikken, maar ik zal vanavond even kijken hoe het precies zit.Je kunt natuurlijk ook even kijken hoe het bij je andere ruitewisser arm zit.succes, Geert
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2004 15:48 #70283
door
Ja, helaas is het een beetje jammer dat die andere arm er met geen mogelijkheid af is te krijgen... arg
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2004 16:57 #70282
door
Kijk eens bij je nieuwe arm...er zit ee veertje dat om de onderkant van het geribbelde stukje haakt. Als je die andere wilt demonteren dan trek je dit lipje pzij en dan kan je de arm er met een grote schroevenraaier met een doekje erom (tegen het beschadigen )er af wippen.Kan nog wel eens vastzitten dus kijk uit voor de lak.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2004 18:00 #70281
door
Hoi Sander,Ik heb net even gekeken, er zit inderdaad een veertje die in het groefje haakt achter het geribbelde deel van de as!Als het niet lukt om de arm er zo (met een licht wrikkende beweging) er af te trekken, dan kun je nog proberen met een kleine schroevendraaier o.i.d. helpen het veertje naar achteren te trekken. Succes, Geert
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2004 00:08 #70280
door
In plaats van te wrikken met een schroevenraaier kun je ook de moer die onder aan het asje zit voorzichtig omhoog draaien. Evt een steeksleutel ofzo ertussen als het schoefdraad te kort is. Dit werkte bij mij prima.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2004 08:56 #70279
door
Ho, wacht even hoor. Dat geribbelde dopje waar de arm overheen wipt dat heb ik wel, maar dat zit dus los. De arm is er onderweg een keer afgevallen met dopje en al. Mijn vraag is nu dus: hoe zit dat dopje vast aan de motor. Dat geribbelde dopje zit namelijk weer over een ander geribbeld dopje, maar dat is veel kleiner. Niet een kwestie van er weer op drukken dus, want het zit dan hartstikke los. Ik heb zo het idee dat ik een onderdeeltje mis, maar wat? Haynes is hier ook niet bepaald duidelijk over (zoals wel vaker...)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2004 13:16 #70278
door
Ah..bekend probleem.. het grootste busje met ribbels heeft een pas-fitting op het kleine asje van de ruitenwisser arm.. indien een van de twee door corrosie wat te ruim (of te klein) is geworden kan je proberen met loctite of omni-fit een soort van lijm verbinding tot stand te brengen.. lukt dat niet dan moet je bijna aan vervanging denken..
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2004 14:31 #70277
door
Bedankt voor de info Menno. Dat ga ik dan maar eens proberen. Ik zat er aan de denken om er gewoon een klodder van die lijm in de gooien en dan maar hopen dat het vast blijft zitten... De motor vervangen wil ik nog even niet aan denken
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-09-2004 14:58 #70276
door
Zou 2-componenten lijm hiervoor in aanmerking kunnen komen? (lijm die zo lekker naar mest reukt)...