bosch jfu4 vervroeging of verlating?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2004 21:21 #54316 door
Wie kan mij vertellen of de stroomverdeler Bosch JFU4 een vacuumvervroeging heeft, of juist verlating? Heeft deze verdeler trouwens origineel in een Volvo gezeten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2004 12:44 #70314 door
Beantwoord door in topic bosch jfu4 vervroeging of verlating?
Beste Mick,De ontsteking draait tegen de klok in; aan het vacuumdoosje zit een palletje dat de grondplaat van je ontsteking iets verdraait. Draait de grondplaat met de klok mee dan is er sprake van vervroeging; anders is er verlating. Dit heeft ook origineel in Volvo's gezeten; ik weet echter niet welk type motor. Een gewone B20A moet vacuumvervroeging hebben.Succes, Hans.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2004 16:21 #70313 door
Hallo Mick,Toch nog wat aanvullende info gevonden:B18A en B20A (beide enkele carburateur) hebben vacuumvervroeging;B20B (dubbele carburateur), E en F (injectie)hebben vacuumverlating.Van de B18B heb ik niets kunnen vinden, maar ik kan me voorstellen dat deze ook vacuumverlating nodig heeft net als de B20B(?!).Wederom succes, Hans

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2004 21:28 #70312 door
De b18b en b18d motoren werder zonder vacuum vervroeger / verlater uitgevoerd. Zie ook het uitgebreide forum topic over vacuum vervroger

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2004 13:21 #70311 door
Volgens de reactie van Stefan zou er op een B18 dus nooit vacuumvervroeging of -verlating voorkomen???Hebben alle boeken dan ongelijk???Hans

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD