niet starten, accu defect ?

• Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2004 10:19 #54302 door
niet starten, accu defect ? is gemaakt door
Goedemorgen allemaal,mijn zon start niet meer. Auto staat binnen (verwarmde schuur, de bofkont). Normaal gesproken start ie altijd perfect op LPG (benzineleiding is afgesloten). De startmotor draait nog wel rond, maar wat me opvalt is dat de startmotor niet heel erg soepel en snel meer ronddraait. Kan het zijn dat de accu niet meer voldoende kan leveren om de vonk (voldoende) te leveren ?Of moet ik ergens anders zoeken naar de oorzaak ?Gaarne jullie hulp/reacties

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2004 10:28 #70388 door
Beantwoord door in topic niet starten, accu defect ?
Goedemorgen, zijn je accupolen schoon. Is de massakabel vrij van oxidatie, accuwater (zuur) voldoende op pijl? Dan de accu eens even goed doorladen met een acculader. Wanneer je direct wil rijden en de boven genoemde zaken zijn in orde ff over starten.

• Bezoeker
  • Bezoeker
17-09-2004 11:55 #70387 door
of gebruik even een startkabel als je de accu als oorzaak wil uitsluiten.

• Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2004 07:20 #70386 door
Check ook of de gevlochten massakabel van het blok naar de koets nog goed is. Zit aan het koppelingshuis vast.

• Bezoeker
  • Bezoeker
20-09-2004 09:05 #70385 door
Dank voor jullie reacties, vrijdagmiddag toch nog maar 'es contactjes schoongemaakt en via startkabels de Berlingo er bij gehaald. Na een tijdje deed ie het weer, en het gaat nu nog steeds goed (geen hulp meer nodig)....