elektrisch probleem
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2004 13:50 #54228
door
elektrisch probleem is gemaakt door
Ik ben al geruime tijd bezig een probleem op te lossen. Ik heb een Amazone '67. Waarvan de elektrische apparaten niet gecombineerd werkten. Ook het bekende AMP lampje brandde vrij fel. Ik heb dit gedeeltelijk opgelost door een nieuwe zekeringskast te kopen en te monteren. Toch heb ik niet voldoende voltage in mijn dashboard. Laatst voelde ik onder het dashboard en verbrandde mijn vingers aan een kabel. Het betreft hier de rode kabel die van het contactslot naar de 25 amp zekering loopt. Ik heb toen het aantal volts gemeten tussen de ongezekerde kant van de 25 amp zeketing en massa, dit is maar goed 10 volt. Ik mis dus 2,5 tot 3 volt. Dus volgens mij is er iets niet goed aan het contactslot.Is er iemand die dit probleem ook heeft of zelfs heeft opgelost.Alvast bedankt,Tim Nobbenhuis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2004 14:27 #70713
door
Beantwoord door in topic elektrisch probleem
Probeer het probleem te isoleren door alle kabels van het contactslot los te nemen, behalve de rode kabel waar je je vingers aan brandde, daarna de stroom door de kabel meten en systematisch alle kabels een voor een weer aan te sluiten.op deze manier moet het lukken de veroorzaker aan te wijzen!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2004 16:29 #70712
door
Beantwoord door in topic elektrisch probleem
ik heb het probleem van een gloeiend laadstroomlamlampje op de volgende manier opgelost.monteer een relais die een behoorlijke stroom kan schakelen.met je contactslot schakel je het relais , dit stroomverbruik is minimaal.trek een dikke plus draad vanaf je accu en monteer een losse zekering bij de accu.wat je dus hebt is een plus draad direct van de accu geschakeld door je contactslotlaat de voeding van de stroomvreters via ditrelais lopen zoals ventilator , achterruitverwarming e.d.een heet wordende draad/schakelaar/contactslot kan brand veroorzaken , verhelp dit altijd.