vacuumslangetje verdamper
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2004 15:30 #54201
door
vacuumslangetje verdamper is gemaakt door
Wat is het doel van het vacuumslangetje naar de verdamper van mijn 145 . Zat op nieuwe spruitstuk geen aansluiting dus hangt nu los.
Heb het nu los hangen en merk geen verschil in rijden.
Heb het nu los hangen en merk geen verschil in rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2004 15:38 #70825
door
Beantwoord door in topic vacuumslangetje verdamper
Dit vacuumslangetje zou ervoor moeten zorgen dat bij gas geven (en dus ineens lager vacuum in het inlaatspruitstuk) er een beetje extra gas wordt gegeven, zodat de motor wat sneller oppakt, en er een kleinere kans is op een backfire (te arm mengsel in het spruitstuk). Het vacuum zorgt ervoor dat het membraam in de verdamper de gasdoorlaat gewoon iets verder openzet. Als je bij stationair draaiende motor aan het slangetje aan de verdamper zou zuigen zal de motor afslaan, simpelweg omdat deze dan te rijk zal lopen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2004 09:48 #70824
door
Dat slangetje zal inderdaad zijn om wat extra gas door te laten op het moment dat je je gaspedaal indrukt. Het vacuum in je spruitstuk valt dan zo goed als weg en daar regeert de verdamper dan op (het vacuum wordt dus juist <i>hoger</i> ipv <i>lager</i>). Op het moment dat je aan het slangetje gaat zuigen <i>vergroot</i> je echter het vacuum en zal de verdamper <i>minder</i> gas doorlaten.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2004 12:43 #70823
door
Dit begrijp ik niet helemaal. Wanneer het vacuum hoger wordt gaat er meer gas door en wanneer je het vacuum vergroot gaat er minder gas door? Maar vacuum vergroten en vacuum verhogen lijkt mij hetzelfde!?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2004 13:08 #70822
door
<i>"Wanneer het vacuum hoger wordt gaat er meer gas door en wanneer je het vacuum vergroot gaat er minder gas door? Maar vacuum vergroten en vacuum verhogen lijkt mij hetzelfde!?"</i>
Dat klopt. Robert had het er over dat een <i>lager</i> vacuum hetzelfde effect had als zuigen aan het slangtje. Maar het lijkt een beetje verwarrend daardat een <i>hoger</i> vacuum een <i>lagere</i>absolute druk is.
<br>
Feit blijft dat bij het openen van je gaschuif bij laag toeren het vacuum in het spruitstuk <i>minder</i> wordt, en er wat extra gas gegeven wordt. Maar ik denk dat Robert dat ook wel bedoelde.
Dat klopt. Robert had het er over dat een <i>lager</i> vacuum hetzelfde effect had als zuigen aan het slangtje. Maar het lijkt een beetje verwarrend daardat een <i>hoger</i> vacuum een <i>lagere</i>absolute druk is.
<br>
Feit blijft dat bij het openen van je gaschuif bij laag toeren het vacuum in het spruitstuk <i>minder</i> wordt, en er wat extra gas gegeven wordt. Maar ik denk dat Robert dat ook wel bedoelde.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-10-2004 17:48 #70821
door
Zou dus zuiniger lopen als ik het weer gewoon aan het spruitstuk aansluit dmv van passende nippel ?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-10-2004 10:24 #70820
door
Nee, hij zal in theorie juist meer verbruiken omdat er wat extra gas doorgelaten wordt tijdens volgas bij laag toeren. Maar hij loopt er als het goed is wel iets mooier door en het is natuurlijk bedoelt dat hij gewoon aangesloten is.