contactslot.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-10-2004 20:13 #54195 door
contactslot. is gemaakt door
Al sinds ik mijn combi heb weet ik dat ik mijn contactslot ook naar links kan draaien en dan gaan ook de controle lampjes branden. Is er iemand die weet waar dit voor is? Bij mijn trabant ging dan het parkeerlicht branden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-10-2004 21:04 #70865 door
Beantwoord door in topic contactslot.
Naar rechts is op contact, nog een keer naar rechts is starten. En vanaf neutraal naar links is de accesoires stand.

Tim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-10-2004 21:08 #70864 door
Beantwoord door in topic contactslot.
Ik heb het nog even na gezocht in mijn manual. Hierin staat dat links voor de radio is. ("Radio position" In this position, the complete electrical system of the vehicle with the exception of the engine ignition system, is switched on.)

Tim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-10-2004 21:16 #70863 door
Beantwoord door in topic contactslot.
Betekend dat dan dat met niet draaiende motor je, zonder dat de bobine doorbrand de radio aan kan laten staan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-10-2004 21:31 #70862 door
Beantwoord door in topic contactslot.
precies...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-10-2004 09:08 #70861 door
Beantwoord door in topic contactslot.
"zonder dat de bobine doorbrandt"? Moet ik hieruit afleiden dat het schadelijk is als je de auto 'op contact' laat staan zonder draaiende motor? Hoe zit dit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-10-2004 15:26 #70860 door
Beantwoord door in topic contactslot.
ja, dat kan kwaad: de bobine die wordt opgeladen als de contactpunten gesloten zijn, wordt dan knap warm, heet zelfs, hetgeen kan leiden tot einde oefening.
Anderzijds, staan de contactpunten open, dan wordt de bobine niet opgeladen en kan 'het contact aan' voor de bobine geen kwaad. Zeker voor de doorsnee-gebruiker, is het gebruik van de accessoire-stand natuurlijk veel eenvoudiger dan het afnemen van de verdelerkap en het doordraaien van de motor totdat de c-punten open staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-10-2004 16:32 #70859 door
Beantwoord door in topic contactslot.
Heb ook probeerd mijn contactslot naar links te draaien, maar hij doet het niet 65 amazone. hoe zit het daan met de bobin hier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.