richtingaanwijzer werkt niet

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2004 11:14 #54171 door
Ik heb een volvo 145 uit 1973. Onlangs heeft de richtingaanwijzer kuren gekregen. Hij ging in een onregelmatig tempo knipperen. Daarna werkt hij helemaal niet meer en op een gegeven moment begon die weer heel regelmatig te knipperen als ik hem aanzette. Inmiddels werkt ie nog maar zelden. Ik heb er een keer een monteur naar laten kijken en die constateerde dat er wel stroom in de richtingaanwijzer kwam, maar niet er uit.
Kan het zijn dat ik een nieuwe richtingaanwijzerschakelaar moet hebben, of ligt het ergens anders aan? Is er iemand die me kan vertellen waar het aan ligt en hoe ik het moet oplossen. Ik heb nog niet zo veel ervaring met klussen aan de auto, dus als iemand een werkbeschrijving geeft, graag zo duidelijk mogelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2004 13:09 #70957 door
Beantwoord door in topic richtingaanwijzer werkt niet
Klinkt als de clignateur die kapot is. Ik weet helaas niet waar deze zit bij de 145, maar volg de draden van de richtingaanwijzerschakelaar maar eens dan vind je hem vanzelf.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2004 19:25 #70956 door
Beantwoord door in topic richtingaanwijzer werkt niet
Het lijkt inderdaad verdacht veel op het knipperlichtrelais. Origineel is dit is een klein zilverkleurig cilindertje met een aantal draden eraan dat onder het dashboard zit. Als je linker zijkant van de middenconsole weghaalt moet je hem kunnen vinden. Je kunt het ding vinden door de richtingaanwijzers aan te zetten en te luisteren waar het klikkend geluid vandaan komt. Het relais zorgt nl ook voor het bekende klik-geluid. Bij mijn 142 uit 73 was deze ooit ook een keer kapot en heb ik hem vervangen door een standaard relais verkrijgbaar bij de automaterialenboer.