ruitenwissermotor standen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2004 18:10 #54080
door
ruitenwissermotor standen is gemaakt door
Ik heb zelf een ruitenwisser interval schakeling gemaakt en deze wil ik nu aansluiten in mijn amazon uit 1967. Hiervoor wil ik weten hoe ik de motor in de langzame stand zet. <br>
Ik heb gemeten en ik denk dat dat gebeurd door de rode EN zwarte draad naar aarde te schakelen. voor de snelle stand wordt, volgens mij, alleen de zwarte naar aarde geschakeld.<br>
Klopt dit?
Ik heb gemeten en ik denk dat dat gebeurd door de rode EN zwarte draad naar aarde te schakelen. voor de snelle stand wordt, volgens mij, alleen de zwarte naar aarde geschakeld.<br>
Klopt dit?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2004 12:31 #71391
door
Beantwoord door in topic ruitenwissermotor standen
Meten is niet weten in dit geval. Je kan het electrische circuit erop nakijken (nu ook in kleur, zie enkele dagen geleden) en beter is gewoon even uitproberen. Op je rug onder het dasboard schuiven, of de schakelaar er even uit, draadjes los halen en verbinden. Je brandt hoogstens een zekering door.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2004 16:18 #71390
door
Ook in dit geval is meten ook weten. Je moet nu echter wel de ruitenwissermotor loshalen van de schakelaar om het te kunen meten. Dit had ik ook gedaan en daarbij heb ik gemeten dat bij de "langzame" stand zowel de rood als de zwarte draad naar aarde worden getrokken, wat ik apart vind en daarom vroeg ik het voor de zekerheid.<br>
Ik zag nou echter ook dat ik in mijn schema (komt eigenlijk van iemand weg die een Morris minor heeft waarbij de + aan het chassis hangt) ervan uitga dat de motor standaard aan de plus hangt, maar dit is dus niet waar. Ik zal dus nog even moeten bedenken hoe ik mijn schema ga veranderen.
Ik zag nou echter ook dat ik in mijn schema (komt eigenlijk van iemand weg die een Morris minor heeft waarbij de + aan het chassis hangt) ervan uitga dat de motor standaard aan de plus hangt, maar dit is dus niet waar. Ik zal dus nog even moeten bedenken hoe ik mijn schema ga veranderen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2004 17:22 #71389
door
Klopt, hij is min geschakeld.
Het is maar de vraag of die interval van jou op je volvo past. De meest voor Volvo gebruikte Hella schakelaar (kijk even op de geschiedenis van dit forum!) past ook niet op alle klassieke volvo's.
Het is maar de vraag of die interval van jou op je volvo past. De meest voor Volvo gebruikte Hella schakelaar (kijk even op de geschiedenis van dit forum!) past ook niet op alle klassieke volvo's.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2004 17:26 #71388
door
Ik heb er zelf een gemaakt en ik vind het wel zo leuk om die te kunnen gebruiken. Of het goedkoper is weet ik niet maar hij is nu heel eenvoudig. Ik heb er nu ook een printje voor laten maken zodat het helemaal professioneel lijkt.