ruitenwisser interval schakelaar

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-11-2004 16:48 #54073 door
Een hele tijd terug zei ik al dat ik een printje had laten maken voor een interval schakelaar op de ruitenwisser. Vandaag heb ik hem eindelijk af en volledig ingebouwd.<br>
Ik heb hem droog getest (met de ruitenwissers gedemonteerd) en hij werkt perfect, nu maar hopen dat het binnekort een keer niet te hard regent. <br>
Als iemand belangstelling heeft voor het schema, dan wil ik hem wel een keer ergens on-line zetten. Ik kan ook nog wel de printjes regelen, maar dat kan wat langer duren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-11-2004 16:56 #71417 door
Beantwoord door in topic ruitenwisser interval schakelaar
Zeker heb ik hier belangstelling in! Als ik het goed herinner had je de schakelaar van het licht gebruikt om de interval te regelen?<br>Als je hem ergens online kan zetten grag. Anders mag je het ook doormailen, dan zet ik het schema wel online<br>Stefan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-11-2004 20:37 #71416 door
Beantwoord door in topic ruitenwisser interval schakelaar
Leuk initiatief Niek! Mooi om te zien dat tips en trucs worden verspreid "onder het volk". Ik begrijp hieruit dat het online beschikbaar komt? Dan ga ik het ook monteren als ik mijn amazon in elkaar ga zetten.
Groeten Marco.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-11-2004 23:47 #71415 door
Beantwoord door in topic ruitenwisser interval schakelaar
Nou als er belangstelling is zal ik het schema eens wat verduidelijken en digitaliseren.<br>
Het klopt dat ik het er in een eerder bericht het erover had om de potmeter in de lichtschakelaar te gaan gebruiken om de interval in te stelen, maar er werd mij toen verteld dat de maximale weerstand potmeter van de lichtknop ongeveer 300 Ohm is.<br>
Om de interval te regelen gebruik ik nu een standaard 50k potmeter. De 300 Ohm van de lichtschakelaar is hier dus niet geschikt voor. En volgens mij is er ook geen manier om 300 Ohm op te krikken naar 50 kOhm. <br>
Daarom heb ik nu geen variabele interval en ik ga kijken hoe dit bevalt. Hij staat nu op ongeveer 6 seconden wat standaard is bij de wat oudere jappen.<br>
Oh ja misschien is de potmeter in de lichtschakelaar te vervangen (dat weet ik niet), maar de volvo klassieker garage waar ik de auto in onderhoud vertelde mij dat het moeilijk is om aan de lichtschakelaars te komen (klopt dat?). Daarom heb ik dat verder niet meer uitgezocht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-11-2004 14:46 #71414 door
Beantwoord door in topic ruitenwisser interval schakelaar
Potmetertje in lichtschakelaar vervangen wordt lastig, aangezien die schakelaar helemaal dicht zit.
Een "nieuwe" lichtschakelaar is overigens best te vinden. Kijk maar eens rond op een onderdelenbeurs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-11-2004 17:05 #71413 door
Beantwoord door in topic ruitenwisser interval schakelaar
Dat de lichtschakelaar niet te openen is dacht ik ook al.<br>
Maar ik heb alweer een nieuw idee voor de schakelaar. Ik wil opzoek gaan naar een potmeter met een schakelaar erin (het liefst drie of zelfs 4 standen), deze potmeter kan ik dan vervolgens in het dashboard monteren met erop een knop die ook al op de andere schakelaars zit van een amazon.<br>
Maar omdat ik meestal wel veel bedenk maar het niet even snel doe kan het nog wel even duren voordat ik dat echt uitvoer, eerst ga ik kijken hoe hij het nu doet.<br>
Gister avond heb ik hem trouwens echt nat gebruikt en hij deed het perfect. Ik laat nog weten wanneer en waar de schema's op internet staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-11-2004 17:25 #71412 door
Beantwoord door in topic ruitenwisser interval schakelaar
Zet die schema's hier gewoon op het forum zou ik zeggen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.