bigfront radio-cd hu603 v70>s60 ?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2004 21:58 #54053
door
bigfront radio-cd hu603 v70>s60 ? is gemaakt door
Inbouw van een radio-cd speler in mijn amazon (je wil toch wat, niet waar?) was geen probleem. Sinds kort heb ik een s60 en wil de gedemonteerde hu603 van m'n vaders v70 in de s60 plaatsen...niet dus,een software probleem zegt de dealer, iets van afmelden en aanmelden in de s60. Moet dat beslist op die manier? het kan toch zeker ook anders? Wie weet raad?
vr.gr Gijs
vr.gr Gijs
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2004 23:30 #71525
door
Beantwoord door in topic bigfront radio-cd hu603 v70>s60 ?
Software in een cd speler? Houdt het simpel: rij amazon!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2004 10:07 #71524
door
Ik heb gewoon een plugje verborgen onder het dashboard waar ik mijn discman rechtstreeks op de speaker (origineel mono hahaha) aansluit.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-11-2004 10:14 #71523
door
<i>een software probleem zegt de dealer, iets van afmelden en aanmelden in de s60. </i>
<p>
Dit lijkt erop alsof de autoradio is geïntegreerd in het elektrisch systeem van de V70. Tegenwoordig zit alles zo'n beetje met elkaar verbonden vanwege (diefstal)beveiliging. Om dezelfde reden kun je het vergeten om de injectie van (bijv.) een Ford Zetec motor uit een (moderne) total loss auto mee over te bouwen in bijv. een Lotus Seven-kloon (kitcar). Gaat niet eenvoudig, er zit teveel andere elektronica met de inspuitcomputer verweven.
<p>
Dit lijkt erop alsof de autoradio is geïntegreerd in het elektrisch systeem van de V70. Tegenwoordig zit alles zo'n beetje met elkaar verbonden vanwege (diefstal)beveiliging. Om dezelfde reden kun je het vergeten om de injectie van (bijv.) een Ford Zetec motor uit een (moderne) total loss auto mee over te bouwen in bijv. een Lotus Seven-kloon (kitcar). Gaat niet eenvoudig, er zit teveel andere elektronica met de inspuitcomputer verweven.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2004 02:16 #71522
door
Uitwisselen is inderdaad onmogelijk zonder de auto via de computer bij de Volvo-dealer van de nodige software voor verwijderen en monteren van de radio te voorzien. In de nieuwe Volvo's zitten zo'n 25 computers die allemaal digitaal communiceren en zodoende niet zomaar zonder elkaar kunnen of een vreemde computer (een andere radio) kunnen verdragen. Gevalletje dealer dus.