smiths toerenteller lamp ?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2004 00:03 #54051 door
smiths toerenteller lamp ? is gemaakt door
Hey ! !

De verlichting van mijn smiths toerenteller denkt zelf te beslissen wanneer hij aan en uit mag gaan. Niet zon groot probleem maar vind het toch wel handig, iemand een idee waar de verlichting van de teller op aangesloten is ? of iemand een tip wat het probleem zou kunnen zijn voor ik alles ga nalopen ?
En laatste vraag, toerenteller nog nooit uit de wagen gehaald dus hoe zit die vast ? en hoe maak ik hem dus los ???
mvgr bart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2004 10:03 #71531 door
Beantwoord door in topic smiths toerenteller lamp ?
Ik ken deze toerenteller niet, maar alle klokjes lijken hetzelfde te werken: er zit een heel klein lampje in met zijn eigen aansluiting. Vaak een dun rood draadje, dat is aangesloten op je dashboard verlichting. Die draadjes starten bij je verlichtingsschakelaar. Als je dashboard verlichting het wel doet, zou ik het draadje vnauit de toerenteller gewoon volgen en testen of deze overal nog goed is aangesloten. Misschien is het lampie zelf bijna kapot, misschien hangt de massa los.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2004 21:26 #71530 door
Smiths toerenteller bij mijn zit er 4 draadjes rood is van het lamp die is verbonden met de dashboard verlichting. Zwart is massa. Is wel de massa van de toerenteller. Die onder 2 draden gaat naar de bobine. De toerenteller zit met een lange bout door het dashboard Vast. Zie onder dashboard vlinder moer. De massa van de lamp gaat via de lamp huisje.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2004 23:02 #71529 door
Waarmee massa toerenteller dus ook massa lampje is. Vaak is dat massadraadje niet eens echt nodig, massa verloopt dan al via bevestiging.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD