zekeringkastje

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2004 16:40 #54047 door
zekeringkastje is gemaakt door
enkele dagen terug werdt er op het forum al een uitleg gegeven van de aansluiting op het zekeringkastje bij de vroege amazon`s. Bij mijn auto is het anders (amazon 69, contactslot aan stuur) Is dat origineel, en kan iemand mij dan vertellen wat waarvoor is, of is een vorige eigenaar flink aan het hobbyboppen geweest, en heeft hij het compleet veranderd? Kortom: kan iemand mij per zekering uitleggen wat er aangesloten zit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2004 17:02 #71558 door
Beantwoord door in topic zekeringkastje
Nee, de latere modellen waren origineel voorzien van een stuurslot en contactslot aan de stuurkolom ipv op het dashboard.
De 1800E /ES hadden wel het contactslot nog op het dashboard maar met een verbinding naar de stuurkolom en ook voorzien van stuurslot

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2004 17:07 #71557 door
Hoi Ed, dat van het contacslot was mij reeds bekend, wat ik mij meer afvroeg was de 'groepen' in het zekeringkastje, en dat met name de aansturing van dimlicht, grootlicht en stadslicht. Mijn dimlicht gaat namelijk wel vanzelf uit na het uitzetten van het contact, maar m`n stadslicht niet. Nou heb ik een schakeling gevonden die je lampen na 30 seconden uitschakeld als je ze bent vergeten, ter bescherming van je accu, maar ik weet nog niet precies welke draden ik nou moet hebben.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2004 20:35 #71556 door
Hoi Thomas kijk even href=" www.home.zonnet.nl/eugenwulff/schema.jpg ">klik HIER misschien kom je er dan uit. Volgens mij is het zo dat je stadslicht blijft branden als parkeerlicht als je het contact uit zet.Ik weet niet of het schema ook voor jou amazon klopt omdat er na '68 e.e.a veranderd is o.a het stuur en stuurslot. suc6

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2004 20:38 #71555 door
Sorry foutje klik HIER

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2004 21:49 #71554 door
<i>en dan met name de aansturing van dimlicht, grootlicht en stadslicht. Mijn dimlicht gaat namelijk wel vanzelf uit na het uitzetten van het contact, maar m`n stadslicht niet</i>
<p>
Dan denk ik dat de vorige eigenaar inderdaad wat veranderd heeft aan het elektrisch circuit want bij m'n 70-er Amazon werkt het licht buiten het contact om, dus ook het dimlicht. In het elektrisch schema is te zien dat dat ook zo hoort want de voeding van de lichtschakelaar komt weliswaar vanaf het contactslot, het is de ongeschakelde kant van het contactslot. En die kant voert dus altijd spanning.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD