balletje schakelaar binnenverlichting

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2004 14:19 #54042 door
Bij het schakelen van de binnenverlichting van mijn amazon uit 1967 is nu volgens mij al vier keeer het balletje dat in de schakelaar (bij het lampje) zit eruit geschoten. Elke keer heb ik hem weer terug gevonden en heb ik hem er ook weer in gekregen. <br>
Bij het terug plaatsen van het balletje is hij ook al een paar keer in de auto gevallen en heb ik hem ook weer terug gevonden. Maar ik zal als het zo door gaat vast een keer het balletje kwijt raken.<br>
Is dit een herkenbaar probleem en is er wat aan te doen? Hij ligt er nu weer uit dus misschien dat ik wat moet veranderen aan de schakelaar voordat ik hem er weer terug in doe?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2004 14:50 #71579 door
Beantwoord door in topic balletje schakelaar binnenverlichting
Dit balletje is een stalen kogeltje en je kunt ze bij de fietsenmaker halen.Het is beter om het hele boeltje eraf te halen als je he balletje erin wilt doen.Je moet dan het messing lipje zo buigen dat het kogeltje goed op het veertje past ,dan wat vet erbij doen en het lipje weer wat aandrukken,zodat het balletje er niet steeds uitvalt.Let op de blauwe draad is massa,zwart is plus

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD