versnellingsbak contacten p1800
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2004 23:24 #54036
door
versnellingsbak contacten p1800 is gemaakt door
Op de versnellingsbak van mijn P18oo (B18 / 1964) in aanbouw zitten 2 contacten waar iets op aangesloten moet worden. De twee contacten zijn identiek en zitten links en rechts naast elkaar. Er naar toe loopt een kabelboompje met 3 draden: Een dikke rode (waar 12V op gaat staan bij contact aan) een dunnere rode en een gele die naar de overdrive moet. Mijn vraag is waar dienen deze draden en contacten voor en hoe moeten ze aangesloten worden. Ieder contact heeft 2 pootjes dus er is in feite plaats voor 4 aansluitingen (terwijl er maar 2 kabels zijn) In Haynes en op de V44 CD kan ik niks vinden. Bij voorbaat dank voor de reacties!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-11-2004 15:30 #71626
door
Beantwoord door in topic versnellingsbak contacten p1800
Het contact op de deksel is een schakelaar die alleen wanner de 4 is ingeschakeld toelaat de overdrive te bedienen. Kijk even op de link pagina bij: "veel technische artikelen"
vervolgens bij "drive train" en dan OD conversion. Hier staat een schema. Als op een van de draden 12v staat bij contact, heeft het niets te maken met je od of bak.
vervolgens bij "drive train" en dan OD conversion. Hier staat een schema. Als op een van de draden 12v staat bij contact, heeft het niets te maken met je od of bak.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-11-2004 17:09 #71625
door
Als je in je instructieboekje kijkt zie je een electrisch schema, hier moet je ditb terug kunnen vinden.
Een moet de OD bedienen de andewr het achteruitrijlicht.
Een moet de OD bedienen de andewr het achteruitrijlicht.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-11-2004 19:02 #71624
door
Het draadje waar 12V op staat bij contact lijkt mij wel degelijk met de bak te maken hebben: die zal naar de achteruitschakelaar gaan.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2004 12:57 #71623
door
Voor iedereen die het interesseert: Op de bovenkant van de versnellingsbak van mijn P1800S uit 1964 zitten 2 vrij robuuste contacten. Ze zitten erop geschroefd en zijn vanuit het interieur met een waterpomptang te verwijderen (wel eerst dekseltje van de tunnel afschroeven natuurlijk). Ik heb om er goed bij te kunnen de verwarmingsunit verwijderd.Het huis van de schakelaar is van zacht alluminium en krijg je niet geheel onbeschadigd uit de bak. De schakelaar zelf is nieuw te koop (no.662292)maar is prijzig (€ 55.55 excl btw) vandaar dat ik hem heb opengemaakt, schoongemaakt en daarmee "gerepareerd". Dat openmaken is een kwestie van de omgeslagen allumium randjes voorzichtig terugbuigen en het binnenwerk eruit peuteren. Niet moeilijk! Beide schakelaars dienen voor het volgende: De linker voor de overdrive (maakt contact in de 4e versnelling), de rechter voor de achteruitrijlamp (maakt contact als de versnelling in zijn achteruit staat. Deze informatie heb ik nergen anders kunnen vinden (niet op de V44-CD en niet in Haynes), vandaar dat het me nuttig lijkt hem hier te vermelden.