ruitensproeier

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-12-2004 17:26 #53994 door
ruitensproeier is gemaakt door
Misschien een hele domme vraag (maar ik heb geleerd dat er geen domme vragen bestaan, alleen domme antwoorden...): hoe bedien ik de ruitensproeier? Een tijdje geleden een Amazon uit 1968 gekocht en ik zie dat er nog wel vloeistof in het reservoir zit. Heb dus echter geen idee hoe ik het aan moet zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-12-2004 17:28 #71865 door
Beantwoord door in topic ruitensproeier
Het knopje van de ruitenwisser heeft drie standen. Eerste stand langzaam wissen, tweede stand is snel en de derde stand is snel wissen en de ruitensproeien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-12-2004 18:21 #71864 door
Beantwoord door in topic ruitensproeier
Pfff, lekker lomp zeg, ik heb nog nooit het knopje verder dan twee standen uitgetrokken... ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-12-2004 18:58 #71863 door
Beantwoord door in topic ruitensproeier
Beetje onhandige schakeling vind ik altijd. Ik heb een klein knopje onderaan mijn dashboard gezet waarmee ik de sproeier kan bedienen zonder dat de ruitenwissers als een idioot heen en weer vliegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-12-2004 20:16 #71862 door
Beantwoord door in topic ruitensproeier
Daar heb je groot gelijk in michiel,want het is heel lastig als de wissers tijdens hetsproeien zo snel gaan . Je kunt ook de schakelaar uit een oud model 140 nemen en die moet je draaien om te sproeien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-12-2004 23:50 #71861 door
Beantwoord door in topic ruitensproeier
Het is natuurlijk faliekant off-topic, maar ik vind de 140-schakeling in ieder geval veeeel eleganter dan die uit mijn vorige auto (Opel Manta '73). Die had een rubberen luchtpompje op de bodem staan, als je daar op stampte spoot het water op je voorruit. En als je hard stampte, spoot het water over je auto heen op de voorruit van je achterbuurman :-)

Maar inderdaad, bij mij duurde het ook een paar modderige miezerbuien voordat ik in de gaten kreeg dat je dat knopje van de 142 een kwartslagje kon draaien om te sproeien...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.