speakers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2004 21:13 #53977
door
speakers is gemaakt door
Iemand een idee om goede opbouw speakers (boren en zagen doen we natuurlijk niet) te realiseren voor onze classics? Pioneer heeft er een paar maar toch lege dozen geluid!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2004 22:11 #71939
door
Beantwoord door in topic speakers
Met wat dik mdf, goede speakers en een decoupeerzaag kom je een heel eind. Iets op de hoedenplank of onder je dash verzinnen. Dan eventueel bekleden of plamuren/spuiten.Een subwoofer kan je uit het zicht plaatsen middentonen onder je dash en tweeters tussen de hemelbekleding.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2004 01:14 #71938
door
Ik heb er twee onder mijn dashbord hangen. Ze zijn gemaakt van PVC , let op, rioolpijpverbindingstukken vAN 15 cm lengte. Dit vanwege de diameter die gelijk was aan die van de speakers en de beschikking over passende afdek/afsluit kappen en er zijn prachtige beugels met een schroefdraad eraan die je kan gebruiken om het zaakje vast te zetten. Even zwart spuiten, anders ziet het er niet uit. Geluid is niet slecht, maar ook niet vergelijkbaar met een kast van 3 cm triplex. Wel goed vullen met empingsmateriaal. voor de hoge tonen kun je hele kleine tweaters krijgen die je onopvallend kan wegwerken.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2004 21:25 #71937
door
Beetje off topic, maar ik snap eigenlijk niet waarom mensen uberhaupt muziek in hun auto willen: er is toch niets mooiers dan het horen van de motor van je Volvo? Plus het feit dat ik JUIST de auto wil horen om eventuele gebreken te kunnen constateren.
Maar goed, dat is mijn mening...
Maar goed, dat is mijn mening...
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2004 21:47 #71936
door
Tja, de eerste 100 km wel ja, maar daarna ken je het geluid wel als je op vakantie gaat. En het mooiste geluid krijg je toch als je weer eens een BMW zoekrijdt op 5500 tpm in z'n drie op de A2 in de doordraaier boven Eindhoven. Maar dat is ook persoonlijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-12-2004 23:17 #71935
door
tijdens mijn diensttijd een hele tijd geleden heb ik ruim een ton gereden in 14 maanden in een Amazon met 4-bak. Om de herrie bij 130/140 km/h te overstemmen had ik toen opbouw luidsprekers op de hoedenplank van indertijd een schrikbarende 25 watt per stuk. Sindsdien een dip in mijn gehoor. Ach ja, ook nu nog luister ik graag naar de radio in de auto maar beperk ik me tot de mogelijkheden die mijn radio uit de 60-er jaren mij geeft. Eén speaker achter het handschoenenvakje rechtsonder en een andere speaker midden onder de ahterruit. Inderdaad twee speakers voor een mono radio. Doe wat je wilt met jouw auto, de deuren zijn prima klankkasten en als je net als ik jouw auto levenslang houdt, belet niks je om het mes te zetten in de bekleding. In 1976 heb ik dat rustig en gerust gedaan, bij mijn volgende Amazons bewust niet meer. @Wietse: je kent toch de kreet: Blocking My Way?
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2004 20:51 #71934
door
bij Raf in Amsterdam kun je uitstekende TEAC aluminium luidsprekers kopen. Set kost 150 euro, heeft voor zijn afmetingen een uitstekend geluid (misstaat ook in huis niet) en kunnen eenvoudig met beugels op de hoedenplank worden vastgezet.