startmotor problemen bij warme motor

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2004 07:40 #53965 door
(2e poging.) Kent iemand het probleem dat op het moment dat je auto warm is de startmotor veel problemen heeft met rondraaien (lijkt of hij niet voldoende stroom krijgt) en daardoor te weinig kracht kan zetten om de motor te starten. Het vreemde is dat dit probleem zich alleen voordoet wanneer de auto warm is, bij koud draait de startmotor gewoon op volle toeren rond en slaat de motor snel aan. Ben alle electriciteits kabel al nagelopen en kon hier niets vinden. Als ik de auto 15 minuten laat afkoelen dan draait de startmotor weer voldoende rond om de motor te starten. Zou dit probleem in de startmotor (einde levensduur) zitten of toch in de stroomvoorziening (kabels e.d.)? Mijn site: members.chello.nl/m.willems1/Suzuki_Amazon/index.htm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2004 09:21 #72007 door
Beantwoord door in topic startmotor problemen bij warme motor
Wellicht vet van binnen, welk type hebben we het over ?
Startmotoren gaan eindeloos mee als hij kuren heeft is het raadzaam te demonteren en gelijk nieuwe koolborstels erin.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2004 12:26 #72006 door
Zelde probleem gehad, door met hamer te slaan op startmotor deed hij het weer tijdelijk. Aangezien mijn vrouw ook in de amazone reed heb ik om de relatie te redden de startmotor laten reviseren, geen problemen nadien met relatie en startmotor.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2004 12:09 #72005 door
Ik denk dat je gelijk hebt Ed. De motor van de amazon is niet meer op en top. Last van overdruk en olie verlies. Kan zijn dat door dit olie verlies de startmotor vervuilt is geraakt. Ik ga dus eerst even aande slag met de startmotor,dank voor jullie antwoorden.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2004 12:40 #72004 door
Met de hamer tikken helpt niet meer. Maar ik ben blij dat jij je relatie hebt kunnen redden door het ophouden met geven van tikken met een hamer ;-)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD