enkele of dubbele vlampijp ???

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-12-2004 21:16 #53960 door
Mijn motor is waarschijnlijk op, gebruikt ineens erg veel olie en het koelwaterpeil was vandaag ineens erg laag, resultaat was een laag gele drap bij de olievuldop.

Bij het denken aan een andere motor kwam ik dus ook op het idee om een simons sportuitlaat te kopen, echter weet ik het verschil tussen een enkele en dubbele vlampijp niet. Mijn uitlaat systeem is nu totaal standaard, ook het uitlaatsruitstuk dus.

Iemand opheldering ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-12-2004 21:22 #72032 door
Beantwoord door in topic enkele of dubbele vlampijp ???
Nieuwe motor? Zou een nieuwe koppakking niet al voldoende zijn?
<p>
Let wel op dat gele drab bij de olievuldop heel normaal is voor auto's die korte ritten maken in dit jaargetijde. Dat heeft mijn Amazon elke winter weer opnieuw en ook m'n vorige auto deed dat. Maar de combinatie ineens veel olie en koelwater kwijt doet mij zeer aan een doorgeslagen koppakking denken. Zitten er sporen van olie in het koelwater of is de olie grijs?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-12-2004 23:57 #72031 door
Beantwoord door in topic enkele of dubbele vlampijp ???
van alle uitlaatspruitstukken schijnt de fabrieks B20 versie de meest efficiente te zijn. Dus als je bezig gaat is dit een voor de hand liggende weg naar meer vermogen, waarbij je ook kunt denken aan montage van een Weber carburateur ( zie bccp ) of de dubbele HS8 SU's van de 140 serie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-12-2004 01:05 #72030 door
Beantwoord door in topic enkele of dubbele vlampijp ???
Ik vergat te melden dat ik een B20B motor met dubbele SU's heb. Neem aan dat de fabrieks B20 versie waar Siang Phoa het over heeft dan ook op mijn motor zit.

En een koppakking vervangen, sja ben totaal geen motor techneut maar een verbruik van 1 op 300 geeft toch denk ik wel aan dat de motor aardig aan zn einde is ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-12-2004 09:14 #72029 door
Beantwoord door in topic enkele of dubbele vlampijp ???
Hallo Bart,

Jij hebt met dit spruitstuk een dubbele vlampijp.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-12-2004 10:57 #72028 door
Beantwoord door in topic enkele of dubbele vlampijp ???
Bart, 1 op 300 is natuurlijk niet best. Maar zoals Lennard al aangaf, zal het in jouw geval eerder de koppakking zijn die het probleem veroorzaakt. Laat dat dus nakijken. Misschien is een nieuw pakking genoeg voor nog 100.000 km rijplezier!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.