onbekende aansluiting

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2004 14:58 #53917 door
onbekende aansluiting is gemaakt door
Als ik het goed heb, zou mijn ama uit 69 een verklikkerlampje moeten hebben voor de handrem. Helaas heeft de PO deze verwijderd, waarschijnlijk omdat'ie bleef branden, zie de geschiedenis van deze site.
Kan iemand me vertellen waar het lampje zou moeten zitten? Ik heb al bij verschillende collega's gekeken, maar niemand heeft zo'n lampje.
Onder mijn dashboard ligt bedrading + een lamphouder (?????) die nergens op aangesloten is. Het betreft 2 keer zwart en 1 keer rood. Ik denk dat dit het controle lampje betreft, maar kom deze combinatie net tegen in een electrisch schema.
Wie kan er licht werpen op deze vraag?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2004 15:02 #72330 door
Beantwoord door in topic onbekende aansluiting
Het is een rood lampje, en zit in een gaatje in het dashboard boven de ruitenwisserschakelaar. Hij gaat aan als de remdruk te laag wordt, of de handrem erop staat. Er zit een massa-contactje, hetzelfde als de portierschakelaars voor binnenverlichting onder de handremhendel. Ook zit er op het verdeelblokje van de remvloeistof (linkerwielkast in motorruimte) een contactje die dit lampje aanstuurt als de remdruk te laag is. de rode kabel moet dus op de plus, de ene zwarte aan de handremschakelaar, de andere zwarte op het remverdeelblokje.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2004 16:41 #72329 door
Dank Thomas. Ik denk dat ik een handboekje heb van een eerdere versie, vandaar dat dit in het schema ontbreekt.
Ik begrijp nu ook waarom ik geen gat in het dasboard "mis", op die plek zit een extra knop gemonteerd voor extra moterkoeling. Afijn, ik heb weer wat te zoeken op een onderdelenmarkt aangezien alleel de fitting nog aanwezig is. Moet het lampje plat zijn, of steekt het uit?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2004 18:11 #72328 door
het lampje heeft een 'platte' buitenkant (rood).

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-12-2004 20:52 #72327 door
Het lampje bestaat uit een rode plastic fitting welke door het metalen dashboard steekt + veer en middels een bajonet sluiting op het contactplaatje wordt gedraaid.
Moet niet al te moeilijk te krijgen zijn

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2004 21:00 #72326 door
Tsja, heeft slechts vanaf 1969 in de amazon gezeten....

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD